Eindelijk een gezinnetje - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Eindelijk een gezinnetje - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Eindelijk een gezinnetje

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

27 Augustus 2008 | Colombia, Cali

Hallo allemaal,

Daar zijn we dan weer. Nou het lange wachten is het allemaal meer dan waard geweest. Wat een mooi mannetje. Afgelopen nacht hebben we gelukkig goed geslapen en hebben we zelf geen last gehad van zenuwen, dit in tegenstelling tot sommigen omder jullie. Na het ontbijt vanmorgen hebben we nog even lekker van het zonnetje genoten alvorens Magnolia van Wereldkinderen ons kwam ophalen om ca. 13:45 uur. Na wat sightseeing dwars door Cali, Magnolia reed een paar keer verkeerd, kwamen we uiteindelijk toch nog ruim op tijd bij het ICBF aan. Hier werden we in een kamertje gedropt.Het was erg druk op het ICBF, er waren meerdere overdrachten. Na ongeveer een half uur wachten was daar het moment; we moesten meelopen naar een andere ruimte waar we Juan zouden ontmoeten. Op het moment dat we binnen kwamen werden we door hem met grote argusogen aangekeken. Wat een plaatje is hij! We hadden 2 beren bij ons en die wilden we geven, maar dat vond hij helemaal niks! De ballon was interessanter. Magnolia vroeg of ik hem wilde oppakken voor de foto, ook dat bleek geen succes. Hij begon heel hard te huilen en ging in een hoekje staan. Het huilen stond mij nader dan het lachen, maar Magnolia verzekerde mij dat dit wel over ging. het komt namelijk erg vaak voor dat de kinderen in eerste instantie niets van de mama moeten weten en zich meer naar de vader toe trekken.Dus papa Bert moest in actie komen en hij kon Juan gerust stellen. Doordat Juan zo onrustig was , is ervoor gekozen om zo snel mogelijk weer terug naar het hotel te rijden.Dus nadat wij alle papieren hadden ondertekend, verlieten we met Juan het ICBF.
Bert ontpopt zich als een lieve pa en nam hem op schoot waardoor hij erg rustig werd. Aangekomen in ons hotel lag hij in de armen van bert te slapen.
Versneld naar onze kamer gegaan om hem lekker op bed te leggen. Hij bleef lekker doorslapen tot half 6! Wij konden zijn ogen niet van hem afhouden!
Nadat hij uit zijn slaapje was ontstond er weer en drama; hij krijsde alles bij elkaar! Je voelt je dan zo machteloos en gaat denken dat hij je niet leuk vind!
We hebben hem meegenomen naar het binnenplaatsje waar we met hem gingen spelen. Dat ging erg goed, hij kwam los en er kon zelfs een lachje af naar ons. Ook Sebastian ( ander adoptiekindje ) kwam met hem spelen. Het ijs was gebroken.
De volgende uitdaging was het avondeten.
Nou, dat veriep vlekkeloos! Wat kan dat mannetje eten zeg! Hij liet het toe dat we hem hielpen , maar wilde toch ook laten zien aan ons dat hij het zelfstandig kon. Het 3 gangen menu had hij in no time naar binnen gewerkt!
Na het eten werd er nog even gespeeld en toen was het toch echt tijd voor zijn slaapje.Jullie raden het al; weer begon hij erg hard te huilen. We hebben hem zijn nieuw pyama aan gedaan en hebben hem verschoond. Juan moest erg lachen toen hij zag dat we met z'n tweeen aan het klungelen waren met de luier! Hij zal wel gedacht hebben. laten we het ermaar op gooien dat de pamper veel te groot was en wij niet zo goed wisten hiermee om te gaan, haha! Uiteindelijk was hij gereed voor zijn slaapje, maar daar had meneer niet veel zin in. Papa nam hem liefdevol in zijn armen en je kon zien dat hij tegen zijn slaap vocht! Dit was zo aandoenlijk!
We hebben ervoor gekozen om hem toch maar in zijn eigen bedje te leggen, we moeten hem immers ook niet teveel verwennen he! na ongeveer 10 minuten lag hij dan eindelijk te slapen. Wat moet dat jochie toch ook moe zijn, na al die spanningen van vandaag.
Ook papa en mama zijn helemaal op en gaan vanavond ook maar vroeg de koffer in, we weten immers niet hoe laat Juan aan de bel gaat trekken!
Wij kijken ondertussen telkens naar onze prachtige zoon en zijn heel trots. Hij heeft het toch wel heel goed gedaan vandaag.
Morgen komt Magnolia weer langs om te kijken hoe het gaat en daarna gaan we met een Noors gezin naar een shoppingcentrum om daar wat spullen te kopen voor onze kinderen.
Maandag a.s moeten we naar de rechtbank voor het integratiegesprek.
Morgen zullen we kijken of we foto's op de site kunnen zetten, hebben we nu geen puf meer voor, dus jullie moeten nog even geduld hebben.
Maar ach, dat hebben wij ook 6,5 jaar moeten hebben en het was het wachten echt wel waard! haha!
Welterusten, pa en ma gaan tukkie doen!
Hasta luego!

• 28 Augustus 2008 - 04:09

Hilda:

Lieve Bert en Nicole, Hartelijk gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!!!. Fijn dat alles zo goed is gegaan en dat hij nu eindelijk bij jullie is. Het is nu een kwestie van tijd, geef hem de tijd, maar neem zelf ook de tijd. Ik heb er alle vertrouwen in, Liefs Hilda.

• 28 Augustus 2008 - 05:43

Frans En Marijke:

Wij hebben genoten van jullie verslag en kunnen helemaal met jullie meeleven,het is of wij bij jullie zelf zijn.Nicole, als je weer in Nederland bent, moeten we gauw een afspraak maken om met jou en Juan op een terasje te zitten.Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon.

Liefs van Frans en Marijke.

• 28 Augustus 2008 - 05:58

Brenda:

Nou wat een verhaal zeg, maarhet is net wat je zegt sommige waaronder ook ik hoor zitten hier ook wel vol spanning elke keer te lezen op de site wat jullie op dit moment meemaken.
    Het is natuurlijk niet makkelijk, maar zoals ik het lees gaat het helemaal goed komen ik weet zeker dat jullie een hele lieve papa en mama worden. Het is een wonder toch nou veel plezier groetjes

• 28 Augustus 2008 - 06:24

Renate:

gefeliciteerd met de prachtzoon!!!! Wat een pracht verhaal,de traantjes kwamen los!!!! we kijken uit naar de fotos. veel liefs Renate

• 28 Augustus 2008 - 06:35

Wijnand:

Heel veel succes en vooral geluk voor jullie 3en!!

• 28 Augustus 2008 - 07:00

Yvonne:

Vanmorgen jullie verhaal weer gelezen... Ik zag het al helemaal voor me...(Geef de schuld maar aan de Pamper :-) Ben heel erg blij voor jullie en vond het erg onroerend om te lezen hoe djullie dag was verlopen gisteren.(Ik zit op werk en moet snel even een traantje wegpinken) Heel veel geluk met z'n drieen!
    Liefs,
    Jaimy, Jacco en Yvonne

• 28 Augustus 2008 - 07:15

Jo:

Pappa, mamma, komt allemaal goed met jullie!

Dikke kus, JoXXX

• 28 Augustus 2008 - 07:48

Frank:

Wat een dag vol emoties. Maar het moet ondanks dat wel een fantastische belevenis zijn.

Van harte gefelicteerd met jullie prachtige zoon!

• 28 Augustus 2008 - 07:54

Barbara:

Goede morgen mama en papa

Inderdaad met zenuwtjes uitgekeken naar dit bericht.
    Ja lieverds..je moet maar zo denken..
    ieder ouder heeft in het begin het geworstel met
    pampers en wat weinig slaap.
    Maar zoals je al zegt..het is het dubbel en dwars waard.
    Voordat je het weet loopt alles op rolletjes.
    En kun je zelfs in je slaap met je ogen dicht pampertjes verwisselen..hahaha
    Je moet dan natuurlijk wel wakker genoeg zijn
    dat je wel in de gaten hebt dat je de pamper wel
    bij Juan omdoet en niet bij Bert...:-)
    Maar ik heb alle vertrouwen hoor.
    Het komt allemaal wel goed.
    Geniet van elkaar.

Liefs Barbara

• 28 Augustus 2008 - 07:58

Sander Greve:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Eindelijk pappa en mamma. Moet zeggen dat het een zeer ontroerend verhaal is. Geniet nog van jullie tijd daar met z'n drieën, succes op de rechtbank met alle administratieve beslommeringen en natuurlijk sterkte met de pampers!

• 28 Augustus 2008 - 08:23

Pa En Ma Elschot:

Lieve Bert en Nicole,
    We hebben jullie verhaal met grote belangstelling gelezen. De tranen sprongen ons in de ogen.Het zal voor Juan wel even wennen zijn , maar we weten zeker dat het helemaal goed zal komen tussen zijn nieuwe vader en moeder.Heel veel liefs en een dikke knuffel van ons en natuurlijk ook van Milo. Hetgaat heel goed met hem. Pa en Ma.

• 28 Augustus 2008 - 08:40

Monique:

Goeiemorgen met z’n drietjes, ik hoop dat jullie een goeie nacht hebben gehad. Het was wel een hele spannende en emotionele dag gisteren. Voor alledrie is het wennen aan een nieuw leven maar dat komt helemaal goed. Ik/Wij zijn erg benieuwd naar jullie mannetje. Het is erg leuk om jullie te volgen via de site en we kijken ook weer uit naar het volgende bericht en foto’s. Veel shoppingplezier vandaag.

Groetjes van Jef en Monique

• 28 Augustus 2008 - 09:48

Monique:

Eindelijk jullie zoon in jullie armen, wat zullen jullie je rijk voelen! Heb even flink zitten janken bij het mooie verhaal van jullie, wat moet dat toch een geweldig gezicht zijn geweest Bert met een slapende Juan op zijn armen. Jongens genieten en ik kijk uit naar de foto`s. Dikke kus van de Vleerbosjes

• 28 Augustus 2008 - 09:55

Simone:

Lieve Nicole en Bert,

Wat een avonturen met jullie mooie zoon! Proficiat! Ik wens jullie veel geduld en wijsheid voor een liefdevol samenzijn met Juan...

Veel liefs van Simone

• 28 Augustus 2008 - 10:00

Bertsmalbrugge@hotma:

lieve Nicole en Bert

Brok in de keel; tranen over de wangen, woordeloos..........

Jeannette en Bert

• 28 Augustus 2008 - 11:32

Paula:

he lieverds
    super om te lezen hoe het gaat. het gaat helemaal goed komen. al het nieuwe is even wennen. geef elkaar die tijd en ruimte, shopsse
    liefs paula

• 28 Augustus 2008 - 12:15

Sandra:

Geniet er lekker van... Gefeliciteerd!!!!
    Sandra

• 28 Augustus 2008 - 12:32

Rob:

Met een brok in de keel... Fantastisch!

• 28 Augustus 2008 - 13:45

Jolanda:

Gefeliciteerd PAPA & MAMA
    Poeh zeg wat een mooi verslag daar hou ik het niet droog bij maar bij een traan hoord een lach en die kwam er door de te grote pamper!
    geniet van elkaar ik kijk uit naar de eerste fotos liefs Mannes&Jolanda en voor Juan een dikke knuffel van Daphne.

• 28 Augustus 2008 - 14:56

Patrick En Karen:

Lieve Bert en Nicole. Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon! Ik heb jullie gebeurtenissen op de voet gevolgd en met een brok in mijn keel gelezen over het moment dat jullie hem voor het eerst zagen. Oh en ik kan niet wachten op de foto's!!! En wat fijn dat het allemaal zo goed is verlopen. Hoe lang moeten jullie nog in Colombia blijven??
    Heel veel geluk gewenst voor jullie drietjes!!

Lieve groetjes, Patrick en Karen

• 28 Augustus 2008 - 15:46

Roy, Bea En Ilse:

Lieve Bert en Nicole

Vanuit Valkenburg, hieper de piep HOERA. Van harte gefeliciteerd met het ouderschap. Wij hebben er al op getoost. Spannend hoor zo'n eerste dag. Vast nog erg onwennig. Maar je zult zien, dit gaat heel snel wennen en echt leuk worden. Geniet van elkaar. Dikke kus van ons drieën.

• 28 Augustus 2008 - 17:09

Lambert En Willemien:

Lieve Bert en Nicole,van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een fijn gevoel dat alles goed is en dat jullie je zoon nu bij je hebt. Wij wisten dat die kinderen zo ontzettend kunnen eten. Kennissen van ons uit Luxemburg hebben namelijk ook een adoptie kind, en dat kon wel een broertje van hem zijn.
    Maar Bert en Nicole geniet er van, en de luiers, en het huilen alles gaat weer over. Wat wil je voor hem waren jullie vreemde mensen. En een lachje kon er al af, papa kon al met hem spelen, jullie hebben het al gewonnen. Veel groetjes van ons. succes.

• 28 Augustus 2008 - 17:23

Heidy:

in de herhaling
    vorig bericht is niet geplaatst gek genoeg of ik heb in mijn blijdschap en waanzige vreugde na het lezen van het waanzinnige verhaal niet goed gedrukt of zo...

maar helemaal toppie zeg....

paps en mams.... : )
    Ik vind trouwens dat jullie het alledrie heel erg goed doen. Dat kleine manneke ook. Niets geks aan dat hij zo reageert. Het is nogal wat....

Geniet van elkaar en geef het de tijd...
    stap voor stap op weg naar de toekomst...lekker samen!

heel veel liefs

• 28 Augustus 2008 - 17:36

Jolanda En Vincent:

Hallo daar aan de andere kant van de wereld. wat een geweldig verhaal. Maar dacht je nu echt dat alle andere ouders niet hebben lopen klungelen? Als je ziet hoe ons eerste uitstapje verliep. Van het vastmaken van de maxicosi kun je een avondvullende lachfilm maken! Trek je er niets van aan en neem maar van mij aan dat je over drie dagen alles als vanzelfsprekend doet. Wees niet onzeker maar volg je gevoel en je instinct en je zult zien dat alles goed komt. Juan zal al snel voelen en weten dat hij van jullie het allerbelangrijkste krijgt wat een kind nodig heeft namelijk liefde, aandacht en zich zeer gewenst voelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie fantastische ouders zullen zijn.
    Geniet van elkaar en doe wat goed voelt. Het komt echt allemaal goed!!!!!
    Groeten uit een nat Hengelo

• 28 Augustus 2008 - 18:15

Marcel En Willy:

Lieve Bert en Nicole van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon. Wat een geweldig verhaal we zullen alles goed volgen. en het gaat allemaal goed komen. Veel liefs van ons.

• 28 Augustus 2008 - 18:35

Jacqueline :

Hey hoi
    super dat jullie grote zoon er is en met zulke lieve ouders gaat het huilen zo over
    Geniet lekker van hem
    En geef hem een knuffel van ons
    De groetjes van mijn moeder ze was heeeel blij voor jullie
    XXXXX Jacqueline Joy Gino
    En Gerda

• 28 Augustus 2008 - 18:42

Karin:

Lieve Nicole en Bert,

Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon!!!!!! Fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Ik weet zeker dat alles goed gaat komen,Juan mag blij zijn met zulke lieve ouders.
    Heel veel liefde en geluk geweest samen.
    Wij blijven jullie gebeurtenissen op de voet volgen.

Liefs Karin, Mark en Sita

• 28 Augustus 2008 - 18:51

Teun En Dini:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon. Wat leuk dat hij toch al heeft gelachen. En Nicole het komt ook wel goed met jouw.
    Het is natuurlijk wennen voor zo.n jochie.
    allemaal vreemde gezichten. Heel veel succes met de dingen die nog geregeld moeten worden en met shoppen.
    Het was een onroerend verhaal en wij volgen de rest ook. Wij zijn bebieuwd naar de foto.s.
    heel vee plezier nog en de groeten van ons. bye
    bye.

• 29 Augustus 2008 - 05:25

Jan En Ria:

lieve juan jose ,
    welkom bij de club , van oom jan mag je heel ondeugend zijn!en slapen hoeft echt niet hoor. papa en mama van juan jose,helemaal top dat jullie nu samen zijn. veel plezier met het shoppen en de hartelijke groeten van ons.

• 29 Augustus 2008 - 06:22

Rob:

Hoi Bert & Nicole natuurlijk!

Op onze afdelinkjes bij OPRA, volgen wij via deze site alles op de voet hoor !
    Enorm leuk voor jullie en een leuk mannetje zo op de foto's te zien!

• 29 Augustus 2008 - 14:10

Gea:

Lieve Nicole en Bert.

Wat geweldig Nicole,dat dansje!!!Hij lachte zelfs even.De spanning is eraf!!!!
    Gelukkig dat jullie hem eindelijk in jullie armen konden sluiten.
    Proficiat voor jullie van Arthur en gea

• 29 Augustus 2008 - 18:38

RITE VOSSEBELD:

NICOLLE EN BERT HEEL VEEL GELUK MET JULLIE ZOON, IK HOUD HET NIET DROOG ALS IK JULLIE VERSLAG LEES.GROETJES RITE VOSSEBELD