Juan wordt ondeugend... - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Juan wordt ondeugend... - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Juan wordt ondeugend...

Door: nicole

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

29 Augustus 2008 | Colombia, Cali

Dag allemaal,

Hier weer even een berichtje vanuit het chaotiosche Cali. ja, elk uur hoor je de sirenes en ligt er weer een op de grond. je mag hopen dat je dat niet meemaakt in het verkeer, want dan ben je absoluut niet blij!
Net voor ons hotel een ongeluk gebeurd. meestal zijn het motorrijders. ( moet je ook absoluut niet doen hier, want ze rijden als dolle stieren door elkaar!)
Maar goed, met ons gaat het uitstekend. We ontpoppen ons als lieve goede ouders en eigenlijk gaat alles vanzelf. ja, zelf de pamper hebben we onder controle, haha! Hij was echt te groot! Hij heeft ook van die kleine billetjes he! Hij gaat ook al met regelmaat zelf op het potje zitten en dan poept en plast hij goed. ( gaat niet altijd op ) zojuist had hij op het potje gezeten, maar hij wilde niet plassen, maar toen we hem gingen wassen, plaste hij alles onder! haha! Hij daagt ons nu echt uit, ook dat zijn we wel gewend, want dat doet de hond ook altijd! Hij hecht zich goed aan ons beiden, is heel aanhankelijk.
Mijn spaans komt toch goed van pas, ( ahum ... ) want hij geeft ons nu telkens un besso( zoentje) is zooooo lief!!!!! Hij heeft in de gaten dat wij zijn papa en mama zijn en houdt ons goed in de gaten.
We merken dat hij zich steeds vrijer gaat voelen, krijgt wat praatjes en steekt de draak met ons aan.
Hij kan eten, niet te geloven! ( schranst alles naar binnen!) Ook dat is een waar schouwspel om naar te kijken, hij vermaakt het keukenpersoneel uitstekend!
Vanmiddag is hij op het binnenplaatsje van het hotel in bad geweest, dat vond hij erg leuk.
Vanmorgen hebben we een lokale markt bezocht, samen met de 2 andere gezinnen. De eigenaar is zo'n lieve schat, hij neemt je overal mee naartoe.
We gaan ook nog naar de dierentuin.
Op de markt werden we telkens bekeken door de Colombianen, is denk ik voor hen ook erg bijzonder een paar bleekscheten met een donker kindje te zien.
We hebben goed contact met het Noorse gezin. 's Avonds drinken we een heerlijke wijn, ( wat overigens erg duur is hier ) op de veranda als onze kindjes een slaapje doen. maar natuurlijk wordt er wel om de haveklap achter de deur gekeken naar de kleine, ( terwijl we een babyfoon aan hebben staan!) dat is natuurlijk nog de onzekerheid waar we mee kampen, haha! dat zal wel minder worden.
We weten natuurlijk niet hoe het voelt om een eigen kind te hebben, maar neem maar van mij aan dat het niets uitmaakt, dit voelt zo goed!!!
Hij hoort gewoon bij ons!
Morgen maken we er maar eens een rustige dag van, dat is wel even goed voor Juan. Hopelijk is het weer dan wat beter, want dat is tot op heden nog niet zo best. Wel warm, 29 graden, maar veel regenbuien en onweer.
maandag hebben we het intergratiegesprek, dat is een interview waarbij het ICBF gaat vragen hoe het gaat en of je er zeker van bent het kindje mee naar Holland te nemen. Nou, daar hoeven we niet over na te denken hoor!
magnolia, onze contactpersoon neemt ons ook nog een paar keer mee uit, we bezoeken ook het tehuis waar Juan heeft gewoond. Dit doen we afzonderlijk, zonder Juan. dat is beter, anders raakt hij verward.Wij willen dat om foto's te maken om zodoende toch nog iets te hebben van zijn verleden.
Ook zijn we bij Magnolia uitgenodigd voor een lunch bij haar thuis, het is zo'n lieve vrouw.
Wat hebben kinderen veel kleding nodig zeg! Vanmiddag hebben we alweer geshopped, hij maakt alles vies! haha! De prijsverhouding is zo apart hier;
voor een speelgoedauto ,( die wij bij Action kopen voor 3,- ) kost hier zo 20,-! Maar voor een pakje peuken betaal je 1,-!? En goede kinderschoenen van de Bata 16,-!
Heel raar....
Goed, we stoppen er maar weer mee, jullie zijn weer helemaal bij. Juan ligt inmiddels te slapen, zodat papa en mama lekker aan de borrel kunnen.
We zullen jullie verder op de hoogte houden. Tevens zullen we weer een paar foto's erop zetten.

hasta luego!

Groetjes, Bert en Nicole. _

• 30 Augustus 2008 - 05:52

Yvonne:

Buenos diaz! Zoals we lezen gaat het heel erg goed met jullie. Op de foto's zien we dat Juan zich al erg op z'n gemak voelt, hij lacht erg verlegen/ ontdeugend :-) Een echte guapo!(schatje)Gelukkig gaat het goed.
    Jaimy dacht eerst dat hij op de video stond met Bert...ook zo ontdeugend. Geniet maar lekker met z'n drieen!
    Recuerdos J,J en Y

• 30 Augustus 2008 - 06:54

Paula:

hallo allemaal.
    wat ontzettend fijn om te lezen dat het zo goed gaat. je kunt inderdaad zien dat hij naar jullie toekomt. ontzettend schattige foto's. gewoon super. liefs mij

• 30 Augustus 2008 - 07:46

Bert En Jeannette:

hoi nicole en bert

Leuk dan Juan ondeugend is. hihi Das mooi voor een jongen en heel uitdagend voor de ouders.Fijn om te lezen dat het goed gaat. Op de foto's zien we hoe jullie stralen. Heel ontroerend. En wat is Juan een scheetje...een lekker ventje om te zien.
    Geniet van jullie verblijf daar en doe voorzichtig...

Groeten Bert en Jeannette

• 30 Augustus 2008 - 16:48

Marleen:

hey lieve Bert, Nico en Juan.
    Ik vind het zo ontzettend leuk vr jullie zit zelf ook helemaal te glunderen. Bedankt voor je hyves berichtje Nicole. Jullie bij de kindjes en ik straks bij de hondjes. tot snel maar weer........... liefs van marleen en de beestenboel

• 30 Augustus 2008 - 17:21

Lambert En Willemien:

Lieve Bert en Nicole, we hebben de foto serie bekeken, heel mooi, en vooral het gelukkige ouder paar, het straalt er van af, zo gelukkig dat jullie zijn. En Juanjose kun je ook al goed zien dat hij al helemaal aan jullie gewend is. We wensen jullie drietjes nog hele fijne dagen toe en veel liefs en succes.

• 30 Augustus 2008 - 19:47

Ma En Pa Van Gils:

Hoi, Nicole Bert en Juan,

Leuke filmpjes en foto's. Zo te zien leven jullie je al helemaal in, in de rol van moeder en vader, ga zo door.
    Het moet wel een bijzonder gevoel geven als je zo bezig bent met zo'n klein kind. Dat je daar nu voor mag zorgen, dat wekt bij mij gevoelens op van ontroering en emotie.
    We blijven jullie berichten en foto's met belangstelling volgen en wensen jullie nog een paar fijne weken met Juan.

Groetjes van Ma en Pa van Gils

• 30 Augustus 2008 - 20:50

Jolanda:

hoi
    ziet er goed uit jullie met zijn drietjes als of hij al heel lang bij jullie is.
    Ook erg leuk de foto"s kan er geen genoeg van krijgen hij heeft ook z"n lief koppie!
    geniet lekker van hem.
    Mannes&Jolanda&Daphne

• 31 Augustus 2008 - 08:46

Jaap&esther:

Hai Moppie's

Ja, feit, ik ben officieel verliefd o jullie mannetje! En mijn dames ook. Ziet er perfgect uit jullie als gezinnetje. Geniet ervan, dikke kus van ons!

• 31 Augustus 2008 - 09:13

Lieke:

Hey Nicole en Bert,
    geweldig om te lezen (en zien) dat het allemaal zo goed gaat! Super mooi mannetje hoor!

Groetjes Lieke

• 31 Augustus 2008 - 09:19

Gea:

Lieve Nicole en Bert,

Wat een fijne berichten allemaal en jullie zijn al echt zijn stralende ouders. Fantastisch!!!!!!!!!!!!!

Liefs Arthur en Gea

• 31 Augustus 2008 - 09:27

José En Hans:

Hallo gelukkige ouders.
    Wat fijn te horen, dat alles zo goed gaat en jullie het lekker druk hebben! Nog gefeliciteerd en de beste wensen voor jullie alle drie in de toekomst. Fijn dat wij jullie zo kunnen volgen met ook de foto´s en videos. Leuk. Veel liefs van ons beiden. Hans en José.

• 31 Augustus 2008 - 13:29

Maurice:

Hé luitjes,

Mooi om te lezen dat het zo goed gaat! Leuk knulletje hoor! Dat gaat helemaal goedkomen. Wordt ik toch nog een trotse oom! :-) haha...
    Veel plezier nog.
    Groeten en tot later,

Maurice

• 31 Augustus 2008 - 16:32

Melloney:

Hallo Bert en Nicole,

Ik volg net veel belangstelling jullie belevenissen. Wat leuk dat het nu al zo goed tussen julle en Juan gaat. Het is werkelijk een scheetje. Ik wens jullie heel veel geluk samen en geniet nog van de dingen die komen gaan.

Groetjes,
    Melloney

• 31 Augustus 2008 - 19:27

Jo:

Hallo lieverds, kan niet beter, een echt gezinnetje!
    Nou Nicky we hebben we er nog een paar op jullie gedronken hoor in de Jordaan hahahaha

Dikke kus, Jo

• 31 Augustus 2008 - 19:28

Jo:

p.s.: we hebben zelfs in amsterdam uitgelegd waarom jullie er niet bij waren, ook daar weten ze nu dat je mamma en pappa bent geworden hahahahahahaha

• 05 September 2008 - 13:08

Monique Wind:

He Nicole en Bert.
    Leuk om met jullie mee te kijken, ik ben de hulp van mevrouw steen.
    Ik blijf jullie wel volgen. Geniet lekker van Juan maar dat doen jullie wel aan jullie gezichten te zien.
    Veel geluk en plezier en doe voorzichtig.

groeten Monique Wind