Genieten - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

12 Oktober 2008 | Colombia, Cali

Hallo allemaal,

Na het goede nieuws van een paar dagen geleden dachten we dat we het er nog maar even van moesten nemen nu het nog kan. lekker genieten van Juan, het zonnetje en het zwembad. Dat hebben we de afgelopen twee dagen dan ook gedaan. Want volgende week in Bogota is het weer van een heel ander kaliber. Soms "slechts" 16 graden met een hoop regen, brrrrrr. Kunnen we alvast langzaam wennen aan het koude kikkerlandje, om maar zo te zeggen. Het weer de afgelopen twee dagen was heerlijk. Zonnig en lekker warm, ca. 30 graden. Juan heeft zich dan ook helemaal uitgeleefd aan het zwembad.

Vandaag waren de plannen om weer naar het aquapark in Yumbo te gaan, echter het weer liet dat niet toe. Het heeft zo'n beetje de hele dag geregend. Henriquez heeft toen maar snel een alternatief plan bedacht, want lunchen in het hotel op zondag is blijkbaar geen alternatief. Hij kwam op de proppen met een Colombiaans restaurant in de bergen. Hij zelf twijfelde of dit wel zo'n goed idee was want hij vond het zelf maar een middelmatig restaurant. Gelukkig zijn we er toch naar toe gegaan. Het restaurant stond boven op een berg met fantastische uitzichten op het dal. Daarnaast was het een heel alternatief restaurant. Al het eten wordt nog geproduceerd op ouderwetse manier. Niet zoals wij kennen op onze "luxe" gasfornuizen maar gewoon in ketels en grilplaten die boven het vuur hangen. Was heel leuk om mee te maken. Het restaurant werd ook heel goed bezocht want na verloop van tijd was het stampend druk met Colombianen. We hebben hier onze buik redelijk rond gegeten en daarnaast hebben alle kinderen zich vermaakt op de speeltoestellen naast het restaurant. Al met al een heel geslaagd dagje ondanks de vele regen die we van tijd tot tijd op ons dak kregen. Toen we terug wilden rijden naar het hotel kwam de chauffeur erachter dat hij zijn lampen had aangelaten. En je raad het al, accu leeg. De mannen moesten toen helpen om de auto aan te drukken, wat trouwens zo gepiept was. Want zoals eerder vermeld stond het restaurant boven op een berg. Het enige dat we hoefden te doen is de auto achteruit drukken, het stuur omgooien, en de auto laten gaan. En dat gebeurde dan ook. Terug in het hotel hebben we voor het diner nog even een mooie film gekeken. Juan niet! Juan lag lekker te slapen, nagenietend van de dag.

Tot slot willen we nog even melden dat we vandaag nog weer een nieuwtje van Henriquez hebben gehoord over alle chaotische taferelen in dit land. Het schijnt dat naast de staking nog veel meer andere zaken spelen. Een tijdje geleden hebben een aantal politieagenten een bank beroofd en een heleboel geld buitgemaakt. Dit heeft er 'mede' toe geleid dat de medewerkers van justitie zo in rep en roer zijn. Zij moeten er hard voor werken en hebben al vijf jaar lang geen salarisverhoging gehad. Daarnaast beroven een paar 'simpele' agenten de bank en die komen er schijnbaar zo mee weg. Henriquez beweert dan ook dat het land helemaal kapot gaat aan corruptie. Zijn jongste zoon gaat daarom volgend jaar naar aller waarschijnlijkheid in Zwitserland wonen/studeren.

Wij besluiten maar met te vermelden dat het inderdaad wel een heel bijzonder land is.

Groeten!!!

• 13 Oktober 2008 - 11:45

Gini:

Jeeeeeetje jullie maken zo ook wel heel veel mee, wat een land. Zo te horen kun je er wel een boek over schrijven. En je kunt zeggen wat je wilt je bent heel veel ervaringen rijker. Nou succes nog en ik blijf je volgen.

• 13 Oktober 2008 - 11:51

Iwan En Anneke:

De video`s over dwars kijken is toch iets makkelijker:)

• 13 Oktober 2008 - 16:25

Monique:

Hoi Bert, Nicole en Juan,

Een land met een vlaggetje maar hopelijk morgen jullie laatste dag in Cali en dan op naar huis. Het is ontzettend leuk te zien dat Juan het al zo naar z'n zin heeft bij jullie. Wat een gezellig kereltje. We zullen morgen duimen dat alles naar wens gaat, heel veel succes.

Groetjes van Jef, Monique en Kyra

• 13 Oktober 2008 - 19:23

Hilda:

Wat een lekker beweeglijk kindje is Juan.
    Jullie passen al helemaal bij elkaar.
    Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en dat we jullie nu gauw zullen ontmoeten.
    Liefs Henny, Hilda en Annemieke.

• 15 Oktober 2008 - 18:44

Elyas En Wilma:

Hallo lieve Bert, Nicole en Juan...
    We hebben veel van jullie gelezen en gezien, de leuke en minder leuke dingen. Maar we lezen dat er nu toch echt bijna een eind aan komt, want jullie komen nu snel deze kant op. Ik moet van Elyas zeggen dat jullie leuke ouders zijn. En ja, wen de laatste dagen maar aan de kou, want het is hier echt wel gebeurd met het mooie weer. We wensen jullie nog een paar fijne dagen en hopenlijk tot snel ziens.
    P.s. hebben jullie Juan al een paar woordjes nederlands geleerd ???
    See you soon, groeten van Elyas en Wilma