Nederlands paspoort voor Juan - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Nederlands paspoort voor Juan - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Nederlands paspoort voor Juan

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

17 Oktober 2008 | Colombia, Bogotá

Hallo, hallo,

Vanmorgen toen we naar het ontbijt liepen werden we blij verrast. De duitsers waarmee we al die tijd in Hotel Stein in Cali hadden gezeten zaten lekker van een ontbijtje te genieten. Het is hen uiteindelijk ook gelukt om de sentencia getekend te krijgen. Ze moesten vanmorgen al om 4:30 uur op om het eerste vliegtuig naar Bogota te kunnen halen. Juan was ook heel blij dat hij zijn oude vriendjes Johnny en Philippe weer terugzag.
Na wat bijgekletst te hebben en na het ontbijt te hebben genuttigd werden we om 9:30 uur door Mauricio afgehaald want vandaag zouden de laatste formaliteiten geregeld worden, het nederlandse paspoort voor Juan.
Alvorens het paspoort af te kunnen halen bij de nederlandse ambassade moest eerst de zgn. confirmity (bevestiging dat de adoptie conform het haags verdrag heeft plaatsgevonden) bij het ICBF ondertekend en afgehaald worden. Deze handeling was vrij vlot achter de rug. Daarna zijn we snel doorgereden naar de nederlandse ambassade. Na overhandiging van de confirmity kregen we dan eindelijk het nederlands nood-paspoort voor Juan in handen. Alle procedures en formaliteiten in Colombia zijn nu achter de rug. We kunnen terug naar Nederland ....., met Juan natuurlijk. Om dit te vieren werden we door Maria Lucia uitgenodigd om in een plaatselijk cafe een kopje koffie te drinken op de goeie afloop en om wat bij te kletsen over alle voorgaande weken.
We hebben dit als zeer prettig ervaren. Maria Lucia is een hele hartelijke vrouw. Trouwens iedereen waar we in de voorgaande weken mee in contact zijn geweest; Magnolia, Trudie, Enriquez, Lupe, Macy, al het andere personeel van Hotel Stein, Grace en Angie van hotel Zuetana, etc. Gewoon teveel om op te noemen.

Na de kopjes koffie heeft Maria Lucia ons om 11:30 uur teruggebracht naar het hotel. Daar hebben we afscheid van haar genomen. Aan het eind van de middag, na het middagslaapje van Juan, zijn we op advies van Maria Lucia nog even naar een winkeltje gelopen dat typische colombiaanse artikelen verkoopt. Daar hebben we dan ook nog even de nodige dingen aangeschaft, als souvenirs voor thuis.

Nu alles geregeld is gaan we er morgen nog maar eens even lekker van genieten. Zondag hebben we niet zoveel tijd meer want dan worden we al om 13:00 uur door Mauricio afgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht.

We werden trouwens net nog weer even gebeld door Maria Lucia. Of we mee willen werken aan een video-opname voor een of ander commercieel bureau van haar vriend. Nou dat doen we dan maar he. Het is de bedoeling om iets in het spaans te zeggen over Colombia met ons typische europese accent. Worden we misschien toch nog beroemd?!

Nou ik stop er maar weer mee in de wetenschap dat dit een van de laatste berichtjes uit Colombia zal zijn. Het dagboek is bijna ten einde. Nicole en ik hebben er al die tijd veel plezier aan beleefd om al die berichtjes elke keer weer op de site te plaatsen. Uit de vele reacties die er zijn geweest maken we op dat het bij jullie ook als zeer positief en vermakelijk is ervaren. We zijn hier erg blij mee.

Wel tot besluit wil ik nog wel even melden dat we er naar uitzien om weer voet op nederlandse bodem te zetten en om onze familie en vrienden weer te zien.

Groetjes!

• 18 Oktober 2008 - 03:57

Jacqueline:

Super eindelijk
    Jullie kunnen de uren nu aftellen
    Heerlijk idee
    Wij wensen jullie een goede vlucht terug
    xxx Jacqueline,kids en oma

• 18 Oktober 2008 - 07:32

Bea:

We zijn hartstikke blij voor jullie dat nu echt alles voor elkaar is. Gefeliciteerd. Wij hopen ook jullie gauw weer te zien. We wensen jullie een voorspoedige terugreis toe. Liefs van ons.

Roy, Bea en Ilse.

• 18 Oktober 2008 - 08:38

Monique:

Top, alles geregeld. We wensen jullie een hele goede terug reis. We kunnen niet wachten om jullie zoon in het echt te zien na al deze prachtige foto`s en filmpjes. Fijne thuis komst, en geniet ervan, want het is toch wel heel bijzonder om zo met jullie zoon voor het eerst in huis te komen. Ik zal jullie berichten missen, daardoor waren we toch op de hoogte van het wel en wee van de familie van Gils. Geweldig gewoon, dikke kus van de Vleerbosjes.

• 18 Oktober 2008 - 09:06

Opa :

Eindelijk is het dan zover. Geweldig! We zijn bizonder verheugd dat alles op de juiste pootjes is terecht gekomen .Wij zien uit naar het jonge gezin op de luchthaven Schiphol.
    Het kan ons nu niet snel genoeg gaan.Maak er nu nog een echte laatste vakantiedag van in Bogota en stap morgen uitgerust in het vliegtuig.Een goede reis toegewenst via de lucht naar Nederland en samen met ons via de NS naar het eindstation in Hengelo.
    Nog veel plezier en een knuffel van ons en van Milo.

• 18 Oktober 2008 - 09:26

Jolanda:

nou het zit er op voor jullie we zijn dan ook erg blij dat jullie nu gauw weer in hengelo zijn.
    wij wensen jullie een goede reis en tot gauw!
    mannes&jolanda&daphne

• 18 Oktober 2008 - 09:52

Heidy:

bijzonder bijzonder
    en bijzonder dat is t...

Het hele avontuur, de verhalen en straks jullie vertrek daat...
    Ook wel beetje emotioneel dat Juan nu naar Nl vertrekt. een afscheid en een nieuw begin....

Bijzonder
    of val ik nu in herhaling ; )

Hee welkom thuis voor straks...en hoop snel tot ziens!

ps
    tis nu hier in Markelo mooi zonnig weer...maar toch
    denk aan warme kleding

liefs en groetjes

• 18 Oktober 2008 - 10:56

Oma & Opa Van Gils:

Fantastisch, eindelijk is het dan zover. Nog twee dagen en dan is daar het moment dat jullie weer in Nederland zijn. Wat een fijn gevoel zal dat zijn,zowel voor jullie als voor ons.
    Wachten duurt lang wordt er wel eens gezegd, het duurde inderdaad lang, voor jullie ongetwijfeld maar ook voor ons als achterblijvers.
    We zien nu met ongeduld uit naar het moment van jullie terugkomst. We wensen jullie een veilige terugreis toe.
    De weersverwachting voor maandag is goed, mooi herfstweer.
    Groetjes en liefs.

• 18 Oktober 2008 - 12:38

Jan W. En Trijnie:

Lieve luitjes. Super dat alles nu geregeld is. We wensen jullie een goede reis huiswaarts en we zien elkaar wel weer als alle hektiek een beetje over is. J.W is op dit moment niet mobiel, hij is vorige zaterdag door zijn enkel gegaan. We wilden nog een weekendje weg met de camper, maar net voor we wilden vertrekken, glijd hij van het opstapje en daar lag hij. Niets gebroken, wel heel erg dik. Nog een nieuwtje, we gaan wat kleiner wonen, als ons huis te verkopen is. Of eigenlijk willen we wat minder tuin. We zien wel. Groetjes uit Bellingwolde

• 18 Oktober 2008 - 15:59

Frans En Marijke:

we hebben met spanning alles gevolgd en zijn harstikke blij dat jullie naar huis komen.
    we zijn benieuwd hoe juan in werkelijkheid eruit ziet!wij wensen jullie een behouden en plezierige vlucht terug.

• 18 Oktober 2008 - 19:47

Sigrid Nanuru:

Wij wensen jullie een goede reis morgen en een geweldige thuiskomst!

Fam. Nanuru,Breda