Juan kijkt zijn ogen uit in de dierentuin! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Juan kijkt zijn ogen uit in de dierentuin! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Juan kijkt zijn ogen uit in de dierentuin!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

11 September 2008 | Colombia, Cali

Hallo allemaal,

het is grappig dat steeds meer mensen de weg weten naar onze site.
Nogmaals willen jullie bedanken voor alle leuke reacties!
vandaag niet echt veel inspiratie voor een lang verslag, zal komen door de slechte nachtrust van afgelopen nacht en door het feit dat het zo heet was vandaag. ( 32 gr!) en je daar zo loom van wordt.
daarbij hebben we ook niet echt veel te vertellen, doordat we niet zoveel gedaan hebben de afgelopen 2 dagen.
Natuurlijk houdt Juan ons lekker bezig met al zijn streken die hij uithaalt. Elke dag komen er meer streken bij, waar hij het allemaal vandaan haalt; Joost mag het weten, haha!!! Ik denk vooral dat hij veel van zijn papa opsteekt, daar hij ook altijd vol kattekwaad zit... juan is namelijk erg goed in het nadoen van mensen, het is een zeer snelle leerling zullen we maar zeggen!

Gisterochtend hebben we maar weer heerlijk gepoedeld in het zwembad van ons hotel. Juan , onze echte waterrat, was het water niet uit te slaan!
Na de lunch was Juan zo moe van al dat gepoedel geworden, dat hij maar even naar zijn bedje is gebracht. Dat kwam ons ook erg goed uit, want ook wij hadden de knollen op en hebben een tukkie gedaan van 1,5 uur! je moet je immers ook een beetje aanpassen aan de Colombiaanse cultuur door natuurlijk wel een siesta te houden!
tegen 16.00 uur was Juan wakker, wat ons dan ook uit ons bed doen komen. ( helaas...)
We wilden wel even wat beweging inlassen, want van de hele dag niets doen word je ook zo lui. Daarbij hadden we geen aftersun meegenomen, dus moest er weer geshopped worden bij de plaatselijke supermarkt.
Je zou denken dat Colombia een erg goedkoop land is, dat is het ook wel, maar toch vliegen de peso's ons uit de knip! Dus ook nog even flappen trekken uit de automaat. Dat is ook elke keer maar weer afwachten hoe dat gaat. Soms doen die dingen het niet. Het apparaat praat van alles, waar wij natuurlijk niets van begrijpen, je moet telkens de pas in en uit de gleuf halen en dan maar een keer hopen dat hij geld uitspuugt! En vooral hopen dat het allemaal goed is gegaan en dat je niet geskimmed bent! haha! Tot op heden hebben we geen problemen ondervonden hierin. Maar dat zegt niets, want na onze reis in venezuela kwamen we er na een half jaar pas achter dat we geskimmed waren, haha!
Nadat wij ons weer te koning ter rijk voelden, moest er uiteraard weer een overheerlijke cappucino gedronken worden bij de plaatselijke koffieboer, waar we al een graag geziene gast zijn.Juan kreeg een lekker softijsje, waarmee hij zich lekker kon onder knoeien, maar wat uiteindelijk door pa en ma moest worden opgegeten. Ik denk dat dit heel herkenbaar is voor ouders; kinderen willen van alles, maar na een paar happen hebben ze er genoeg van! haha! Ach ja, wij vinden een ijsje ook wel lekker...
Na het avondeten wat weer perfect was, is Juan nog even in bad geweest en om 20.45 uur lag hij erin. Meneer wilde weer niet slapen en stak de draak weer met ons aan! nadat we hem een aantal keren streng hebben toegesproken viel hij uiteindelijk pas om 22.00 uur in slaap!
Wij hebben nog even lopen griezelen door naar de film De Non te kijken en lagen er ook om 00.00 uur uitgeteld in.
We dachten goed te kunnen slapen, maar het was erg rumoerig in het hotel. Vermoeden bestaat dat er een dakloze man in de kelder verblijft met toestemming van de baas, maar die persoon was erg luidruchtig aan het hoesten de hele nacht., Was te ranzig voor woorden gewoon! Ook hebben we hem de afgelopen 2,5 week alleen maar in hetzelfde kloffie gezien, bah, bah ,bah!!! Maar de man is een erg aardig persoon en spreekt ook nog wel goed Duits. Misschien kan ik eens met hem babbelen en kijken wat ik voor hem kan betekenen, haha! kan hier wel een beetje gaan netwerken en de ambulante clienten binnenhalen! Zo houd ik een beetje feeling met het werk! haha!
Toch hebben we nog niet erg veel armoede gezien. Weinig bedelaars aangetroffen en weinig dakloze mensen die op straat slapen. Dat valt mij reuze mee. Onze ervaring is echt heel anders. Misschien zitten we aan de goede kant van de stad.
uiteindelijk vielen we dan toch in slaap, maar dat was voor korte duur.

Juan meldde zich al weer vroeg en toen moest er weer gespeeld worden. Ook al proberen we hem al bij te brengen dat hij zich lekker alleen moet zien te vermaken met zijn speeltjes, maar daar trekt hij zich in de meeste gevallen nog niets van aan. Dus actie voor ons met onze slaperige ogen!
Na het ontbijt was het alweer erg warm, wat ons heeft doen besluiten om maar weer te gaan badderen.
Juan is een echt waterratje en stond te popelen om het zwembad in te gaan. Maar meneer moest nog even geduld hebben, want het zwembad moest nog schoongemaakt worden.En geduld dat heeft hij niet! ( je zou denken dat hij hierin op zijn ma lijkt die heeft dat ook nooit zegt Bert, haha) Je zou nu denken dat ze dat in alle vroegte al hadden gedaan bij dat mooie weer, maar ho maar. Het veel gebruikte zinnetje is hier : " a manjana" ( komt morgen wel ) Ons duurde het te lang, waarop Bert het heft maar in eigen handen heeft genomen en het zwembad heeft schoongemaakt.Hij kan hier wel gaan werken ,als beheerder van het zwembad, kunnen de Colombianen nog wat van leren, zo snel als hij is! haha! Juan wilde zijn pappie wel meehelpen en dacht natuurlijk :" des te eerder kan ik erin! "
nadat het schoon was zijn we er met z'n drietjes ingeweest. Juan had de grootste lol en kreeg er maar geen genoeg van. Hij sprong telkens van de kant af in onze armen. Ook samen met papa in zijn waterauto bleek een groot succes, zie videootje. Je zou kunnen zeggen "kindermishandeling" maar Juan vond het prachtig, hij gierde het uit! haha!
We dachten dat hij wel moe zou zijn na al dag gezwem en hebben hem even in zijn bedje gelegd voor een hazeslaapje.
Nou vergeet het maar, hij was hyperactief!
Dan maar weer spelen met de bal en de ballon( mamamo!)
De lunch was weer voortreffelijk. Juan houdt erg van soepjes maar heeft moeite met vast voedsel,het is een beetje een luie eter!
Het komt regelmatig voor dat hij zijn eten uitspuugt.
Het liefst op een moment dat iedereen kijkt natuurlijk want meneer staat graag in de belangstelling.
Wij moeten hem dan weer streng toespreken, waardoor hij zijn pruillipje laat hangen. Dat duurt overigens niet lang, want al snel is daar weer zijn lieve ondeugende lach. je kan toch niet boos worden zo?
Maar goed opa Elschot schreef vandaag nog dat we hem niet teveel moesten verwennen, hij heeft de ervaring namelijk met Milo! haha!
Die wordt nu ook weer heropgevoed door opa tijdens onze afwezigeheid!
Na de lunch hadden we wel zin in een verzetje.
We besloten naar de dierentuin te gaan midden in de stad.
Binnen no time waren we gearriveerd met de taxi. Deze waren we nog niet uit of een verkopertje wilde ons al een leeuwenpetje aansmeren. Dit konden we niet weigeren, aangezien Juan hem al op had en helemaal trots was! Slimme zet van de verkoper kun je zeggen! Maar ach, wat kost het.,..
net zoals de entreeprijs. welgeteld 8 euro voor 3 personen!
Je zou denken dat het gezien die prijs niet veel voor kan stellen. maar dat viel reuze mee! Er was een groot dierenrijk aanwezig met mooie vertrekken.
Juan zat in eerste instantie in zijn buggy, wees naar alles en schreeuwde naar de dieren in zijn eigen taal. Prachtig vond hij het!
meneer wilde zelf ook lopen, maar dat bleek geen succes te zijn. Hij liep telkens de andere kant op. Dan maar weer in de buggy, al tegenstribbelend. Hij schopte zijn schoenen en sokken uit, maar vond het na 1 minuut welletjes en zat weer tevreden in zijn buggy!
na 2 uur te hebben rondgehuppeld vetrokken we weer naar het hotel. Juan was in de taxi al in slaap gevaalen en heeft daarna doorgeslapen tot half 6. Ik heb hem maar wakker gemaakt, anders slaapt hij vanavond weer niet.
Tijdens het diner hing Juan weer de clown uit. Hij heeft ook veel teveel prikkels om zich heen!We hebben hem regelmatig terecht moeten wijzen, maar vervelende is dat hij de harten heeft gestolen van het keukenpersoneel en zij hem telkens weer liefkozen... maar ja, we gaan ervan uit dat dat straks wel beter gaat in Hengel!
Normaliter gaat hij na het diner in bad, maar dit keer direct naar bedje!
In zijn bedje lag meneer zichzelf te slaan op de borst, wat hij vanmiddag heeft gezien van de apen! haha!
Tevens dook hij elke keer op om ook naar Rex te kijken! Dus weer was het 22.00 uur voor hij sliep!

Nou, ik stop ermee. Dit is al de derde keer dat ik alles opnieuw moet typen! het is nu al 00.10 uur! Wordt telkens niet opgeslagen! baal ervan!

Oh ja, nog even over de procedure:
Magnolia heeft gebeld. Ons dossier ligt nu bij een andere rechtbank in Palmira. Een half uur rijden van Cali.
Er is een advocaat gevonden die ons gaat bijstaan in de procedure.
Dit is op z'n vroegst a.s maandag, maar de verwachting is dat het wel iets langer gaat duren. Dan door naar Bogota voor regelen van paspoort ( 5 dagen ) en dan door naar Holland! Ole!!!
( de straatadvocaat heeft hierin wel gelijk gehad, is geen optie de procedure te volgen in Cali, is minimaal 8 weken dicht. De man runde overigens ook een touristenburo hoor, dit even voor alle ongeruste mensen onder ons, haha)
Als er geen aanslag was gepleegd, waren we deze week al thuis geweest! Wij gaan de Farc maar aansprakelijk stellen voor alle extra gemaakte onkosten, haha!
Gelukkig is het weer heel erg goed en proberen we er tevens maar een mooie vakantie van te maken!

Nou, welterusten en tot later!

Morgen beloofd weer een leuke dag te worden: Bert gaat naar de kapper! Dat is altijd lachen in het buitenland, die mensen kunnen totaal geen Engels! maar goed dat ze niet teveel kunnen verknippen! haha!

Ps; zijn jullie die verhalen nog niet zat? haha!

Veel liefs van ons drieen!

• 12 September 2008 - 06:52

Esther:

Hai luitjes,,

Klinkt bemoedigent, met een beetje geluk zijn jullie met 14 dagen weer thuis, kan je dat lekker ondeugende mannetje weer in een normaal ritme krijgen. Liefs van de dametjes schikker

• 12 September 2008 - 07:01

Renate:

Hai,
    Wij zijn jullie verhalen echt nog niet zat!!!! elke keer weer leuk.het klinkt wel als een mooie vakantie,maar we hopen jullie snel terug te zien.
    Groetjes uit Deurningen

• 12 September 2008 - 07:39

Robbie:

Hallo,

Het klinkt allemaal erg spannend en ik hoop dat jullie snel naar nederland kunnen komen en niet nog meer opstakels op jullie weg vinden. Succes verder.

Robbie

• 12 September 2008 - 07:52

Minsk@:

Hallo,

Whahahaha! Wat een mooi verhaal, leuke foto's en een prachtig kindje. Goede instelling..er een vakantie van maken. Geniet ervan en tot gauw.

groeten,

Mina

• 12 September 2008 - 09:45

Anneke En Iwan:

Hoi,
    Goed nieuws dat het nou waarschijnlijk iets sneller gaat, kunnen wij straks ook (in het eggie)een beetje in jullie geluk meedelen. Nou bert aan alle foto`s video`s en verhalen te zien wordt het geen Maradona,maar een Pieter van de Hogeband.Geniet nog van het mooie weer,het is hier trouwens ook al de hele week heerlijk najaarsweer.Groetjes van ons:)XXX

• 12 September 2008 - 13:18

Trudie:

Hi Bert en Nicole, Nou Bert is je uitstapje naar de kapper geslaagd? Of heb je nu een permanentje? Jaaa hoe kan dat nou dat JJ een beetje ondeugend is, hij heeft toch een goed voorbeeld aan zijn Pappa? En Nicole, je zeit er geweldig uit, je straalt helemaal! Denk dat dit het mooiste vakantie is die jullie mee hebben gemaakt! Houdt de moed erin, het is niet zo lang meer....
    dikke knuffies (voor JJ)
    Trudie

• 12 September 2008 - 14:02

Barbara:

Hallo daar,

Natuurlijk zijn wij de verhalen nog niet zat.
    Alhoewel iedereen natuurlijk wel hoopt dat alles
    gauw geregeld zal zij en jullie weer vertrouwd
    terug zijn in ons landje hier.
    Dus hopelijk tot snel.
    En tot die tijd.....vooral blijven schrijven en filmen :-)
    Liefs Barbara

• 12 September 2008 - 19:22

Jolanda:

hallo dan nou dat klinkt beter dan die 8 weken moeten wachten op de papieren wij hopen dat ook dit spoedig verloopt.
    wat is juan toch een heerlijk mannetje met zijn steken veel plezier nog
    groeten mannes&jolanda&daphne

• 12 September 2008 - 19:41

Dini:

hoi luitjes

hele mooie en ontroerende verhalen. wat fijn dat de papieren nu doorgestuurd zijn.
    en nu maar hopen dat de rest ook vlug verloopt.
    hopenlijk zijn juliie nu vlug in huis.
    geniet ervan.
    groetjes aan jullie drieen.

teun en dini

• 13 September 2008 - 09:11

Heidy:

na jah zeg, had ik toch een verhaaltje terug geschreven en dan is t niet geplaatst ..... : /
    hoe ken dat nou????

na jah, als jullie dan drie keer een verhaal moeten herschrijven dan klim ik ook nog maar een keer opnieuw in het toetsenbord.

vind het prachtverhalen die absoluut niet vervelen. En voor iemand zonder inspiratie tik je een heel aardig stukkie in elkaar nicole : )

Ook leuk om te lezen dat je het werk niet vergeet en aan het netwerken slaat aldaar haha

Maar richt je voorlopig maar lekker op dat manneke. die bezorgd je handen met werk. Trouwens wel een tip: wil je droog worden achter je oren qua moederschap....dan moet je niet zoveel in het water duiken joh : ) hahaha

hee hopelijk tot snel......

• 14 September 2008 - 07:43

Marcel En Willy:

Hallo daar,
    Wat geweldig die verhalen van jullie en leuke foto's en filmpjes.
    Prachtige zoon hebben jullie en lekker ondeugend. Veel plezier nog.
    Groetjes uit Engden.

• 14 September 2008 - 11:51

Roy Loonen:

Hoi Juan, Nicole en Bert, fijn om te lezen dat alles goed gaat, hopelijk met een paar weekjes weer terug in Hengl.We hebben trouwens net gevoetbald, 3-1 gew. van BWO (altijd lekker).Leuk team Bert.
    Nog een fijne tijd in colombia, en tot ziens.
    Groeten roy wendy fleur

• 14 September 2008 - 15:05

Gea:

Neen,Nicole,het blijft leuk om te lezen!!Jullie beleven heel wat en.......natuurlijk maak je er een leuke vakantie van!!!!!
    Geniet gewoon.............
    liefs van Arthur en Gea

• 14 September 2008 - 15:36

A.lindeman:

even mijn eerste groet vanuit Mallorca het is hier ook 32 graden. ik volg alles vanaf de eerste dag . ik hoop dat alles verder goed gat en we jullie snel weer in Nederland zien. ik vind dat jullie al een echte papa en mama zijn. en het verwennen moet je gewoon nog even doen. groetje a3

• 14 September 2008 - 19:39

Willem En Ria:

Het is echt niet de eerste keer dat we op jullie site kijken, maar van reageren kwam maar niks. Geweldig wat jullie doen.
    Heb gisteren Ben nog gesproken op de reünie van de Grundel.Die zei dat jullie waarschijnlijk al spoedig naar Nederland kunnen terugkeren. Hopelijk duurt het niet al te lang meer, want de dagen hier worden korter en de temperatuur zakt al en dan wordt de overgang van een warm Columbia naar Nederland nog een frisse ervaring.
    We houden jullie drieën in de gaten.
    Veel plezier!!

• 16 September 2008 - 19:10

Marianne:

Zo je denk ik wel weet, een nicht van jou Moeder.Leuk om dit allemaal te lezen. Wat een schattig kind.Petje af voor jullie.Hopelijk lukt alles nu gauw.groeten.