De staking duurt voort - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu De staking duurt voort - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

De staking duurt voort

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

26 September 2008 | Colombia, Cali

Hallo allemaal,

Laten we voor de verandering maar weer eens beginnen over de staking die hier nu al een paar weken bezig is. Want hiermee zullen naast ons zelf, ook wel een aantal van jullie bezig zijn. Helaas valt er op dit moment maar weinig positiefs te melden. Gisteren zijn de bonden weer bij elkaar geweest maar de onderhandelingen hebben niets opgeleverd. De werknemers 'schijnen' gigantische loonsverhogingen te eisen die justitie niet na wil komen. Toen we gisteren hoorden dat justitie waarschijnlijk de lonen niet wou doorbetalen was er toch nog enigszins hoop dat ze op zeer korte termijn weer aan het werk zouden gaan. Nicole en ikzelf hadden er zelf toen al niet zo'n positief gevoel over aangezien in de laatste paar dagen al zoveel gezegd is waar niets van uit is gekomen.
Alle adoptiestellen die momenteel in Colombia verblijven, zitten er maar mooi mee (100 stellen in totaal, en er komen in de komende periode alleen maar stellen bij want dat hebben ze blijkbaar niet stopgezet. Zal een mooi zootje worden als al die stellen straks in 1x geholpen moeten gaan worden. En alles voor 1 stomme handtekening). Wat we hebben begrepen is dat ICBF er alles aan doet om een soort noodvoorziening te openen voor alleen adoptiestellen. Tot dusver heeft dat niets opgeleverd omdat men gewoonweg niet bereid is om te werken. Hierbij wordt zeker niet aan de buitenlanders gedacht, die toch allemaal hun verplichtingen hebben in hun eigen land, zo is ons gezegd.
Helaas, helaas! Er valt dus gewoonweg niets te zeggen over wannneer het allemaal voorbij is. Hierover zijn al een aantal stellen behoorlijk gefrustreerd. Genoeg nu hierover, anders wordt ik ook nog gefrustreerd. We wachten maar gewoon af.

Wereldkinderen is aan de andere kant voor ons bezig om onze vliegtickets op een of andere manier om te boeken. Men zet alles in het werk om de kosten maar zo laag mogelijk te houden. Ook dit moeten we maar afwachten. Vliegmaatschappij Iberia doet hier in ieder geval heel moeilijk over en tijdens telefonisch contact met onze agent van de doorlopende reisverzekering werd ons tevens duidelijk gemaakt dat dit niet gedekt was, terwijl het toch duidelijk in de polis staat van wel. Hier zijn we dus ook nog niet klaar mee.

Al met al een mooie boel dus!.

Maar nu dan toch echt de leuke dingen maar weer. Gisteren en vandaag hebben we s'morgens lekker relaxt bij het zwembad. Het is nu eindelijk weer een paar dagen echt zonnig weer. Dus dat was weer lekker genieten met Juan bij het zwembad. Gistermiddag hebben we, na het middagslaapje van Juan, nog even gewandeld buiten de hotelpoorten omdat we toch een beetje moeten blijven bewegen he. Anders wordt de gang terug naar de sportschool straks wel een heel groot probleem. Daarom vanmiddag ook weer de nodige beweging gehad en het hele Chipi Chape shopping centre gezien. Als afsluiting natuurlijk weer een bakje overheerlijke Juan Valdez capuccino gehad en toen terug naar het hotel.

We komen de dagen ondanks alles dus toch nog wel door, en ook met het nodige plezier. Het moet naar onze mening echter ook niet al te lang meer duren. Want voor ons houdt het toch ook een keertje op. We verlangen natuurlijk wel eens een keer weer terug naar onze familie en vrienden en onze dagelijkse beslommeringen in ons kikkerlandje. Daarnaast hebben we ook nog Milo en Pucky die we nu toch langzamerhand wel heel erg beginnen te missen. Hopenlijk herkennen ze ons straks nog.

Jullie zijn nu weer op de hoogte van onze dagelijkse beslommeringen. Over een paar dagen kunnen jullie wel weer een update verwachten.

Groeten uit Cali!

• 27 September 2008 - 05:48

Ma Van Gils:

Hallo kids.
    Wat een vervelende situatie is het toch. Ik werd net wakker en kon niet meer slapen dus eerst maar even kijken of er nu eindelijk eens goed nieuws kwam, maar helaas ons geduld wordt nog langer op de proef gesteld, want net duurt
    nu toch wel heel erg lang. Maar voor jullie is het nog erger zo ver weg van familie en vrienden. Kan de Nederlandse ambassade ook niets voor jullie doen? Met pa gaat het goed hij is gisteren al weer op de fiets naar de schildercursus geweest. We wensen jullie de komende dagen nog heel veel sterkte toe.
    Groetjes en veel liefs pa en ma.

• 27 September 2008 - 08:39

Tante Marian En Oom :

Lieve Nicole, Bert en Juan,

Wat hebben we weer genoten van jullie verhalen. Soms zien we gewoon in gedachten, hoe jullie daar shoppen, lekker eten en drinken en het aller belangrijkste donderjagen met Juan! Nou. Nou die Juan is me d’r eentje. Wat niet zo leuk is te horen dat jullie nog niet weten wanneer de staking ten einde is en wanneer je naar “the good old Hengel” kunt. We hadden ooit een leuke buurvrouw (van oorsprong Denekampse), die regelmatig de volgende volzin uitsprak:” Oh, Du grote skrik”. Nu dit is nu ook op jullie van toepassing. We blijven de berichten met belangstelling volgen en hopen op korte op positief nieuws. We gaan een spannende week tegemoet. Karin gaat maandag met Niek naar de gynacoloog en dan wordt de bevalling gepland (dezelfde week). ’t Wordt weer een Keizersnee want de baby ligt verkeerd om (Britt ook al). Ja, die van Gilsjes zijn soms “dwarsliggers” en gooien de kont tegen de krib. De zaak van Ria en Janneke in Zwolle is prachtig geworden. Als jullie nog eens willen ontstressen, volgens de berichten zijn jullie daar wel aan toe, moet je daar maar eens naar toe. Jet-stream douches, bubbelbad en infrarood/sauna cabine en massage. Nou kanjers, we hopen jullie binnenkort als trotse ouders van Juan weer in onze buurt te ontmoeten. We houden ketakt.
    Liefs en sterkte,

Tante Marian en oom Frans

• 27 September 2008 - 12:05

Esther:

Hello allemaal,

om jullie dan maar beetje gezellig nieuws van ons over te brengen aangezien je anders niks meekrijgt. Vanmiddag gaat Hanneke afzwemmen voor haar A diploma en ze is super zenuwachtig. Daniëlle heeft nu een vriendje verteldt ze aan iedereen: juannipanni. Heeft dat mannetje meteen een leuke bijnaam.

Diokke kus en gewoon doorgaan met ademhalen!

• 27 September 2008 - 16:23

José En Hans:

Lieve Nicol en Bert.
    Hartelijke dank voor jullie vele nieuws. Wij begrijpen best, dat jullie er nu wel een beetje genoeg van krijgen, om daar te zijn. Wij hopen voor jullie, dat er toch gauw iets gaat gebeuren. Goed dat Juan jullie veel belevenissen geeft in deze lange wachttijd.

Wij denken veel aan jullie. Veel liefs en de moed volhouden en sterkte toegewenst.
    Veel liefs van Hans en José.

• 28 September 2008 - 09:16

Anneke:

Moeten wij met z`n allen ook maar eens in Nederland gaan doen, staken, want de prijzen rijzen hier de pan uit.Wij kunnen ons dat niet voorstellen,heel Nederland op z`n kont.Nou ik hoop voor jullie van harte dat het eens afgelopen is, en dat er deze week weer gewerkt wordt,wij zijn ook zo benieuwd naar Juan in levende lijve.Groetjes en hopelijk tot gauw. Iwan & Anneke, poot van Jim

• 18 Oktober 2008 - 19:39

Erick & Monique:

Hallo Bert & Nicole,

Wij leven met jullie mee aangezien wij op dit moment in afwachting zijn om af te reizen naar Bogota om twee kereltjes op te halen. ICBF en Wereldkinderen houden zich erg op de vlakte maar met deze staking en het aanstaande kerstreces voor de rechtbanken ( en dan nemen we de achterstand nog geen eens mee) voor de deur lijkt het ons niet verstandig om voor de kerst af te reizen. Kunnen jullie ons enig advies geven van daar ter plekke want wij denken dat de rechtbanken de komende 2 maanden zwaar achter zullen lopen maar daar wil niemand hier aan denken.

Bij voorbaat dank en veel succes !

Met groeten

Erick & Monique

• 19 Oktober 2008 - 07:14

Erick & Monique:

Zie ons vorige bericht; vergeten mijn e-mailadres toe te voegen :

dewolf@deltex.nl

Groeten