Hiep Hiep hoera , Juan is twee jaar! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Hiep Hiep hoera , Juan is twee jaar! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Hiep Hiep hoera , Juan is twee jaar!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

02 September 2008 | Colombia, Cali

Ola,

We kunnen het niet laten jullie toch even te laten meegenieten van onze belevenissen met ons mooie mannetje.
Het is hier elke dag een feestje!
Vandaag was het extra feest, want Juan is 2 jaar geworden.
Terwijl papa en mama vanmorgen al helemaal klaar stonden om hem een serenade te brengen, lag meneer nog mooi zijn tukkie te doen en wilde maar niet wakker worden, haha! Stonden we daar met z'n tweeen hem toe te zingen....
uiteindelijk deed hij zijn oogjes open en ontstond er direct weer zo'n ondeugend lachje, net of hij wilde zeggen: Goh, nu had ik jullie mooi tuk, ik heb alles wel gehoord", maar in iedergeval bedankt!
Na het ontbijt zijn we de taxi ingestapt en naar het Cosmus shoppingcentrum gereden, om aldaar wat kadootjes voor Juan te kopen.
Vanmiddag zouden we het vieren, samen met de mensen van het hotel en met onze contactpersonen.
Nadat we eerst maar weer eens wat geld gepind hadden doken we de speelgoedzaak in. Dat is ontzettend groot hier. We hebben ervoor gekozen een niet al te groot kado te kopen, want alles moet mee terug naar Holland. Er is een nieuwe rugtas gekocht voor hem met daarin verschillende kadootjes.
Juan vond het allemaal wel best, hij zat lekker in de buggy en vermaakte zich met een crackertje.
Wij , moe van het shoppen ,wilden even rustig een cappucino drinken. Nou, laat dat rustig maar weg, want meneer wilde met alle geweld in de draaimolen en alle auto's bootjes en motors uitproberen! Vervolgens mijn koffie helemaal koud en Juan had intussen de grootste lol! ( we zitten nu nog in een fase dat alles voor het kind gaat , maar ik neem aan dat dat er wel af gaat, ahum...)
Net zoals we alleen maar spullen voor hem kopen. Het zou ook leuk zijn dat we onszelf verwennen met kadootjes, of niet! Haha! We hebben afgesproken dat we vlak voor vertrek zelf de spullen gaan kopen, want sommige dingen zijn spotgoedkoop!
Nog wel even wat kinderschoenen op de groei gekocht bij de Bata en vervolgens weer de taxi ingestapt. Ook dat is elke keer weer een groot avontuur. De mensen kunnen hier echt niet rijden, heb trouwens ook nog niet 1 leswagen gezien! Is allemaal corruptie misschien, het roze papiertje wordt gewoon gekocht! het komt regelmatig voor dat de auto's ervoor vliegen of dat ze de zijkant van je auto raken. je kan soms beter je ogen dicht houden en samen met Juan een lekker tukkie doen!
Voor het grote feest van vanmiddag is hij nog even in bad geweest, dat vindt hij geweldig. jullie kunnen dat zien op de video.
De eigenaar had een geweldige chocoladetaart gekocht met daarop 2 kaarsjes.
We zaten in een afgesloten ruimte. Magnolia had haar kleinzoon en de oppasser meegenomen. Trudy kwam ook langs en samen met het Duitse gezin en diens kinderen was het een gezellige boel met slingers, balonnen en vele kadootjes waar direct mee gespeeld werd.
Juan steelt de harten van iedereen hier! Samen met Bert en Trudy heeft Juan nog even heerlijk gedold met de balonnen. Om 17.00 uur hield het feesje op. Trudy en Magnolia vertelden dat ze nog geen nieuws hadden wat betreft de procedure voor ons. Ze wachten op nader bericht over het ingestorte paleis van justitie.
Juan, absoluut niet moe te krijgen speelde door met ons tot het avondeten. Je merkt nu echt dat hij ons gaat nadoen, napraten en tevens vraagt hij telkens om zijn papa en mama, wat ons erg goed doet natuurlijk. Jammer dat jullie er vanavond geen getuige van konden zijn, maar nadat hij zelfstandig zijn tandjes had gepoetst, werden wij om en om bedolven onder de kusjes van hem. Dat was zo'n mooi gezicht! We merken dat hij zich geborgen voelt en is erg happy.
Om 20.30 uur viel hij als een roos in slaap en komen ook wij weer tot rust toe en kunnen we onze boeken uitlezen, haha!
Morgen, mits het weer het toelaat, gaan we met de eigenaar naar een Aqapark in de stad. Dat beloofd weer een leuke dag te worden.
We moeten ons immers toch vermaken , nu we hier misschien wel vastgeroest zitten de komende tijd, haha!
Wij maken ons niet druk en blijven genieten van het ouderschap!

Tot later!

Liefs van ons drieen!

• 03 September 2008 - 07:24

Esther&jaap&girls:

Hai lieve luitjes,

De dames hebben heel hard gezongen gistern voor Juan, maar dat hebben jullie wel gehoord.

Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat, jullie maken daar wat mee hoor! Houd ons op de hoogte, het is net of we er zo een beetje bij zijn,

Dikke kus van ons

• 03 September 2008 - 07:59

Gea:

Hartelijk gefeliciteerd met Juans tweede verjaardag!!Wat een feest om jullie en hem zo blij te zien!!!
    Ach natuurlijk is alles nu nog voor het kindje,maar dat moet nu toch ook?????
    Straks thuis in het normale ritme wordt alles anders!!!!Dus geniet van alles,liefs van Gea

• 03 September 2008 - 08:09

Elwin:

Bert, even een tip van de afdeling. Zet éérst het kind in de draaimolen en bestel dáárna de cappucino ;-)

Prachtige verhalen elke dag weer leuk om te lezen. Veel plezier nog.

• 03 September 2008 - 08:27

Monique:

Gefeliciteerd met Juan zijn tweede verjaardag, zag er gezellig uit. En jullie doen allemaal geweldige dingen daar. Wat een heerlijk gevoel dat hij nu al om mama en papa vraagt, had het lange wachten wordt helemaal goed gemaakt, en dat Juan voorgaat bij alles: wen er maar aan, dat zal de eerste 15 jaar nog wel even zo blijven!!! Dikke kus voor Juan. Groetjes Monique

• 03 September 2008 - 08:27

Barbara:

Goede morgen allemaal,

In gedachten hebben heeft iedereen
    natuurlijk met jullie meegefeest.
    Het mooiste cadeautje nemen jullie
    natuurlijk straks met jullie mee.
    Hoe spotgoedkoop de dingetjes
    daar ook zullen zijn,
    de lach en de kusjes van Juan
    nemen jullie mee en dat is
    gratis maar van onschatbare waarde.
    Geniet van elkaar.

Liefs Barbara

• 03 September 2008 - 09:22

Jacqueline Kids :

hiep hiep hoera
    van harte gefeliciteerd met juan
    ik ben blij dat jullie super van hem genieten
    veelliefs jacqueline,kids en gerda

• 03 September 2008 - 09:27

RENATE:

HOI,HOI,
    WEER EEN GEWELDIG VERHAAL,IK KIJK ELKE MORGEN SAMEN MET JARMO EN BOREE OF ER WEER EEN NIEUW BERICHT IS .DE OOK DE GROETJES VAN PA EN MA,ZE KOMEN GEREGELD EVEN OP DE SITE KIJKEN. GROETJES

• 03 September 2008 - 09:33

Wil En Ben:

Gefeliciteerd met jullie jarige zoon. Het is een prachtig kereltje en zo te zien zijn jullie al hele goede ouders.

• 03 September 2008 - 10:22

Joke:

Van harte gefeliciteerd en natuurlijk gaat de kleine voorlopig voor alles. Leuke foto's, geniet ervan!
    Liefs

• 03 September 2008 - 12:34

Jolanda En Vincent:

Hallo Colombia,
    Juan van harte gefeliciteerd met je tweede verjaardag. Groeten uit Holland.
    Bert en Nicole,
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon (wat klinkt dat lekker he, ZOON!!).
    Ik hoop dat jullie snel iets horen over de vervolgprocedure en verder kunnen met jullie plannen en daarbij....... Wij willen hem nu wel eens in het echt zien!

• 03 September 2008 - 13:54

Jaimy, Jacco En Yvon:

Zo te zien was het een leuke verjaardag...Jaimy wil de foto's en de filmpjes keer op keer zien...'Nog een keer?!' Geniet maar lekker van al het geknuffel papa en mama :-) Lf van ons

• 03 September 2008 - 14:24

Lambert En Willemien:

Juan van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, je bent nu twee jaar geworden, volgend jaar vier je het in nederland. Dat zal leuk worden met je papa mama oma's en opa's en verdere familie. We wensen jou en je papa en mama een hele fijne dag toe, en dat je maar een grote fijne knul mag worden. knuffeltje Lambert en Willemien.

• 03 September 2008 - 15:54

Paula:

lieve bert en nicole
    van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon. echt super. ik geniet elke keer weer van jullie verhalen, foto's en video's. heerlijk om jullie samen te zien. liefs mij

• 03 September 2008 - 16:29

Gini:

Hoi Nicol
    Samen met mijn dochtertjes hebben we de nieuwe foto's en video's bekeken. De meiden vinden het allemaal zo leuk om dit te volgen en ze moeten er ook wel om lachen ze vinden hem een schatje. Nou alsnog gefeliciteerd met jullie zoon en we blijven volgen.
    Groetjes Gini

• 03 September 2008 - 17:26

Jolanda:

hoi Nicole Bert en Juan
    weer erg leuk om jullie story te lezen.
    Wat is het toch een mooi en lief mannetje wat leuk voor jullie dat hij zich op zijn gemak voeld bij jullie.
    Groeten Mannes&Jolanda&Daphne

• 03 September 2008 - 18:19

Marcel En Willy:

Juan Jose van harte gefeliciteerd met je tweede verjaardag en dat je maar een grote jongen mag worden. De felicitaties gaan natuurlijk ook naar de trotse ouders Bert en Nicole veel liefs van ons.

• 03 September 2008 - 19:34

Patrick En Karen:

Juan, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Papa en mama ook gefeliciteerd, natuurlijk.
    Wat een verhalen maken jullie ervan. Als ik een paar dagen niet gekeken heb, ben ik er mooi druk mee om weer 'bij' te lezen. Hartstikke leuk hoor. Al die foto's en video's....geweldig!!

Wat een toestand met die bomaanslag. Ik hoop dat dit geen nadelige gevolgen heeft voor jullie. Ik neem aan dat jullie, zo snel als mogelijk is, naar NL willen. Of bevalt het daar wel goed?

Ik kijk alweer uit naar jullie volgende bericht!

Lieve groetjes, Patrick en Karen

• 05 September 2008 - 12:48

Evelien:

Hoi!
    Een beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd met Juan's verjaardag!
    Wat een knapperd is het, ik denk ook een leuke combi met Mauro, zo'n Duo Penotti samen. Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie daar. Nog heel veel plezier daar en als jullie terug zijn kom ik een keer langs met Mauro.Geniet er nog van!