Het vierde weekend in Cali - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Het vierde weekend in Cali - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Het vierde weekend in Cali

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

28 September 2008 | Colombia, Cali

Buenas noches,

Na een heerlijke zwemdag niet veel inspiratie, maar neem toch maar even de moeite om in de pen te klimmen.

Zoals jullie allemaal al weten duurt de staking hier maar voort. Geen nieuws te vertellen daarover. Het enige lichtpuntje is dat zij morgen wederom om tafel gaan praten. ja, dat kunnen zij hier wel goed, maar zij zijn niet in staat om tot een oplossing te komen! haha! De laatste berichtgeving is dat er vanaf 1 oktober waarschijnlijk geen salaris meer wordt doorbetaald, wat betekent dat zij misschien dan vanaf woensdag hun werk weer gaan oppakken. We moeten het maar weer gewoon afwachten." A manjana" zal het wel weer worden. Bert en ik zijn er heel skeptisch over, eerst zien dan geloven en mocht het toch zover komen dat zij weer gaan werken, dan is het maar de vraag hoe snel zij in staat zijn om ons verder te helpen naar Bogota!
In Bogota hoeft het allemaal niet zo lang te duren, dat kan in pricipe in 1 dag!
Vandaag zouden we naar Bogota vliegen, maar die reis is gecanseld.
Het is maar de vraag of wij op 5 oktober het vliegtuig zullen halen. Zoals het er nu naar uit ziet niet. Maar ach, kunnen we in iedergeval ons 8 jarig huwelijk die dag nog in Colombia vieren, nu als een gezinnetje! haha!
Misschien zijn ook de wonderen Colombia nog niet uit en halen we het vliegtuig!
Desalnietemin wensen wij echt graag huiswaarts te kunnen keren naar onze familie , vrienden en bovenal onze lieve dieren!

Gisteren hebben we totaal niets gedaan! We hadden eigenlijk een baaldag. Het weer zat ook niet erg mee, veel bewolking. Dus geen zwembad opgezocht. Daarbij heb je dan ook nog wel eens een gesprekje met het Duitse gezin, die toch ook gefrustreerd raken, is niet echt bevordelijk voor je humeur.
De lunch was ook niet om over naar huis te schrijven. Toch geprobeerd zoveel mogelijk op te eten, wel ijs na, dus dat maakte alles weer goed!
We hebben aan het eind van de middag even wat pampers gekocht.
We dachten zwemluiers te hebben gekocht 2 weken geleden, maar dat zijn denk ik de Colombiaanse zwemluiers. Die zetten erg uit.
In de supermarkt hier hadden ze geen andere , helaas voor Juan, moet hij morgen nog maar even van die gekke luiers aan! haha!
Juan wil 's avonds echt niet slapen, vindt het veel te gezellig met ons! Hij haalt de raarste grapjes uit in zijn bed. Maar gelukkig voor ons, door al zijn gekheid wordt meneer ook moe en lag hij om 22.00 uur te slapen, wat overigens wel veel te laat is!
Gisteravond lagen we er voor de verandering eens vroeg in, 23.30 uur!

Doordeweeks bestaat ons ontbijt uit pancake, omelet of scrammeld egs, maar op zondag wordt er altijd een ontbijtbuffet geserveerd. Heerlijk is het om dan even wat anders te nuttigen, zoals een yoghurt met cornflakes bv!
Henriquez, de eigenaar, nam ons vandaag mee naar Yumbo, naar het aquapark. Dat is dat park waar de hele dag de salsamuziek je in de oren klinkt! Het weer was super, Juan komt het water echt niet uit hoor! Even zonnebaden is er niet bij, want juan eist al zijn aandacht op!
Omdat wij ook wel even van het zonnetje willen genieten, wisselen we om beurten af. Dat gaat prima.
De lunch was ook weer prima geregeld door Henriquez. Wat hij eveneens goed geregeld heeft is zijn 20 jaar jongere vriendin! haha! Zij was samen, met haar 2 kinderen, ook van de partij.
Om 16.30 uur zaten we weer in onze taxibus en viel Juan als een blok in slaap.
Bert en ik hadden ons al lekker gemaakt met een heerlijke hamburger ( is vaak op zondag ), maar dit keer was het iets typisch Colombiaans. Het zag er heel raar uit, maar smaakte wel. Niet onze favoriet, maar wel apart! Wel lekker wijntje erbij genuttigd. Weer ijsje na met een lekkere kop koffie. Juan nog even in bad gedaan en ligt nu weer stoer te doen door niet te willen toegeven aan zijn moeheid!
Hij is druk in de weer met Bert, liggen lekker te rollebollen en liedjes te zingen.
Juan vindt alles prachtig! Hij verstaat alles al en is al flink bezig zindelijk te worden en praten kan hij ook al goed.
Vooral het woordje "opluimen" kent hij goed!
( Yvonne; hij is net Jaimy als hij dat zegt! Zo grappig! Hij zegt het op precies dezelfde manier!)

We blijven hopen jullie toch snel eens goed nieuws over de procedure te kunnen vertellen. Wij gaan morgen onze zesde week alweer in, maar proberen de moed erin te houden!

Wij gaan proberen juan in zijn bedje te krijgen en we sluiten af met de woorden:

Hasta pronto!!!

Liefs van ons.

• 29 September 2008 - 02:42

Anneke En Iwan:

Hoi, helaas nog steeds geen goed nieuws voor jullie,nou ik kan de slaap maar niet vatten,het is hier nou 04:39 en ik lig al twee uur wakker,al tv gekeken,ijsthee gedronken,en nou maar achter de computer gekropen om te kijken of jullie al goed nieuws hebben.Nou probeer de moed er in te houden en voor straks weltrusten.
    Groetjes Anneke

• 29 September 2008 - 06:21

Heidy:

o jee.....nog geen goed nieuws over de terug reis...mmmm das nie mooi.
    Moed houden, jullie kunnendaar immers niet eeuwig blijven dus er komt een dag dat jullie huiswaarts keren. Tot die tijd de moed erin houden!!!
    Mochten jullie je toch gaan vervelen dan bij deze enkele tips:
    * vooral doorgaan met stukkies tikken ( tot je er getikt van wordt)
    * veel gymoefeningen doen met name met de tong
    * de mensen daar achter de vodden aan zitten
    * nederlandse kost gaan bereiden

kortom
    uiteindelijk komen jullie nog tijd tekort ; )

desalnieteplusminus
    kom zo snel mogelijk terug hoor!!

• 29 September 2008 - 07:23

Hilda:

Hallo jongens, alweer een nieuwe week, zal het dan nu lukken?

We gaan er gewoon van uit.

Het doet hier niets anders dan regenen, dus ik gun jullie het zwembad van harte!!
    Liefs, Henny, Hilda en Annemieke.

• 29 September 2008 - 09:08

Monique:

Bert en Nicole het is nu echt niet leuk meer, kan me voorstellen dat het op jullie humeur slaat! We houden onze vingers gekruisd voor jullie het moet toch deze week maar eens goed komen. Toi toi toi. Hier gaat alles gewoon door, we hebben weer een drukke week voor de boeg, maar ook een gezellige, ons Maudje wordt al weer 9 jaar. en ze heeft er zin in. (kado's zijn toch wel heel belangrijk!!) Verder is het weer hier pet, en de vooruit zichten zijn ook belabberd. dus we hebben de paraplu maar weer standby liggen.
    Moet nu aan de slag, ben vanmorgen lekker wezen sporten maar moet nu echt even wat doen. Dikke kus voor die mooie jongeman van jullie. en succes.
    Liefs Monique

• 29 September 2008 - 20:43

Barbara:

Hallo daar in het verre

Zo te zien zijn jullie ook echt al behoorlijk bijgekleurd.
    Een reden te meer dat het hopelijk niet meer al te lang zal
    duren dat jullie weer naar huis mogen.
    Straks zijn jullie zo veel verkleurd dat jullie niet meer op
    de pasfoto's lijken.
    Gaan ze daar straks moeilijk over doen en denken dat het vervalste paspoorten zijn.
    We gaan dus met ons allen hier heeel hard duimen
    dat het jullie toch zal lukken om volgende week in
    het vliegtuig naar huis zullen zitten.

Tot dan.....hou de moed er in...en blijven genieten.
    Veel liefs Barbara

• 30 September 2008 - 03:32

Ria:

Volgens mij is Juan in die paar weken al dikker geworden, komt natuurlijk door al die ijsjes. De terugreis laat nu toch wel lang op zich wachten en dan al dat geklungel er nog omheen, wat een gedoe. Toch blijven lachen want je kunt er blijkbaar toch niet veel aan doen. Hier is inmiddels de herfst binnen gedrongen en dat is op dit moment niet prettig,al die regen.Hebben julie wel winterkleren bij je voor de terugweg? Zul je hard nodig hebben en een dikke muts voor Juan, die weet helemaal niet wat 'm overkomt als hij in Nederland aankomt. Nou luitjes hou nog even vol, groetjes en liefs, Ria.

• 30 September 2008 - 10:35

Jeannette:

hoi Nicole en Bert

Het is maar goed dat we nog een weekje vakantie hebben. Heerlijk al jullie verhalen van de afgelopen weken gelezen.
    Wat ontzettend balen dat die staking er tussen is gekomen. Vanaf deze plek sturen we jullie een heleboel positieve energie toe om het wachten dragelijker te maken. Alhoewel we ons goed kunnen voorstellen dat jullie zo langzamerhand graag naar huis willen. Houd de moed erin en geniet van jullie zoon. Misschien nog een video richting Nederland? We krijgen er geen genoeg van!!!!!!!!!
    Groeten vanuit een koud en regenachtig Hengelo. BRRRRRRRRrrrrrr.

Bert en Jeannette

• 30 September 2008 - 11:48

Joyce:

Het wachten duurt lang hoor. Maar ja het weer is bij jullie beter. Wat voor een maat van kleding heeft jullie kleine man? Ben namelijk bezig met de zomerkleding op te ruimen en de wintercollectie te voorschijn te toveren. Er zitten nog wel aardige dingen bij.dan leg ik ze apart voor jullie. Nou ik hoop dat het volgende bericht een goed bericht zal zijn wat betreft de procedure.
    lieve knuffels van de lansinkjes

• 30 September 2008 - 15:44

A3:

als het nog lang duurt komt hij gelijk met sinterklaas in Nederland. heel mooi voor dat kereltje dan denkt hij waarschijnlijk dat het hier altijd feest is. verder kan ik jullie alleen maar sterkte toe wensen en hopen dat het nu allemaal wat sneller gaatgroetjes a3