Juan zorgt ervoor dat wij blijven lachen. - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Juan zorgt ervoor dat wij blijven lachen. - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Juan zorgt ervoor dat wij blijven lachen.

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

24 September 2008 | Colombia, Cali

Ola,

Hier zijn we weer; het huilen staat ons nader dan het lachen, maar juan zorgt ervoor dat we toch vooral dat laatste blijven doen.
Hij blijft ons nog uitstekend vermaken met al zijn grappen!
Vaak net op een moment dat wij er even doorheen zitten, komt onze clown weer tevoorschijn.
Dat maakt alles weer een beetje zonnig voor ons, want we zijn nu op een moment aangekomen dat we er schoon genoeg van krijgen.
Alles zit ons tegen :

Ten eerste die aanhoudende staking; hopelijk gaan ze morgen weer om tafel zitten en komen ze met positief nieuws dat zij hun werk weer gaan hervatten.
Vervolgens is er een hoop tam tam met het omboeken van onze tickets.
Gisteren zijn we naar Carlson Wagonlit in Cali geweest, ( zelfde reisburo waar we in Nederland hebben geboekt). Zij gaven aan hier in Cali niets te kunnen doen. Alles gaat via Bogota. Erg vreemd vonden wij dat. Ze zouden het een en ander voor ons uitzoeken en Magnolia zou ons daar over gaan informeren. Dat heeft ze inmiddels gedaan.
Indien we voor 9 oktober vliegen dan bedragen de kosten 131 dollard per ticket, maar als we na die datum gaan dan kosten ze ineens 400 euro per ticket meer! Hoe raar is dat? Daarbij is ons opgevallen dat het Duitse gezin veel minder betaald aan omboekkosten, terwijl we met dezelfde maatschappij vliegen! Indien zij nogmaals om moeten boeken kan dat kosteloos???!!!
Magnolia gaat nog het een en ander uitzoeken en dan horen we er nog meer over.
Morgen gaan we bellen met de reisverzekering.

Een ander probleem doet zich voor met de creditkaart.
Aangezien we al meer dan 1 maand in het hotel verblijven, heeft de eigenaar gevraagd of wij dat alvast wilden betalen. No problem! Nou, dus wel! je kan hier maar ineens 3 miljoen peso's afschrijven. ( is ongeveer 1000,- ) dan meer in 2 keer dachten wij. Dat ging helaas niet. Onze creditkaart weigert! En dat terwijl er genoeg credit op staat en dat ding nooit gebruikt wordt! ( of is dat juist het probleem? haha!) Overmaken via internetbankieren kan niet hier, dus dat wordt morgen flink vaak geld pinnen, want je kan hier maximaal maar 300.000 peso's pinnen( 105,-) per keer!
Ik dacht vervolgens:
ga op internetbankieren kijken naar mijn status van de creditkaart. Moest dit eerst activeren , heb alles goed ingevuld, kreeg ik telkens melding dat de naam niet overeen kwam met wat er op de creditkaart stond! Kan mijn eigen naam toch wel schrijven!!! Vervolgens kwam er een melding dat het nummer niet overeenkomt met de naam van de kaarthouder! Ik ben toch niet scheel! Alles was gewoon goed ingevuld! En wat blijkt:
De hele kaart is nu geblokkeerd! Je wordt hier krankzinnig!!!
Dus morgen bellen met de ABN creditkaartservice!
Je wordt zo moe van al dat gedoe!

Maar goed even een verslag van de afgelopen 2 dagen:

Gistermorgen hebben we niet veel gedaan, beetje gespeeld met Juan. Eten was lekker. juan eet zich wezenloos 's middags in de soep, dat vindt hij heerlijk.
Om half 3 was Magnolia bij het hotel om ons te vergezellen naar het reisburo. Die dames waren vooral geinteresseerd in Juan, vonden het zo'n schatje. Hij is nu al in staat om de harten te breken van de dames!
Na dit bezoekje moest Magnolia nog even iets financieels regelen en bracht zij ons naar een enorme supermarkt waar we nog niet eerder waren geweest. Zij kwam na een kwartier terug en bood ons een kop koffie aan. Zij wist wel een hele leuke plek. Nou wat leuk! Het stonk er enorm naar vis. Gelukkig vond Magnolia dat ook en zijn we met de auto naar een andere plek gegaan dichtbij het hotel.Zij vindt het allemaal zo vervelend voor ons en wilde het een beetje goedmaken met een heerlijke cappucino en een muffin. Dat smaakte voortreffelijk! Magnolia is echt wel een schat!
Zij heeft zelfs haar twijfels om naar Bogota te gaan deze week om haar dochter daar te bezoeken i.v.m. verjaardag. Wij hebben erop aangedrongen gewoon te gaan, want zij kan toch niets doen nu en onze advocaat Trudy kan haar werk ook overnemen.
Aangekomen in het hotel was Trudy ook gearriveerd, samen hebben we nog even gepraat en zijn ze voor ons op zoek gegaan naar een Spa. Daar willen Bert en ik nu echt even gebruik van gaan maken om te ontstressen. Hier in het hotel zijn genoeg personeeleden die zich een paar uurtjes over Juan willen ontfermen en daarbij is hier een babysit service. Dus dat gaan we zeer zeker binnenkort even doen!
"s Avonds niets gedaan, elke avond is hetzelfde: zappen , hyven en voor Bertje Sudoku! En natuurlijk dat borreltje!

Vandaag weer een relaxdagje! Het weer was super vandaag. Gisteravond onweerde en regende het nog, maar vandaag scheen de zon weer volop!
Dus om 11.00 maar besloten het zwembad op te zoeken. Juan helemaal happy natuurlijk. Hij krijgt dan altijd een luierbroekje aan, maar als die te nat wordt dan zet dat belachelijk veel uit! Zo erg zelfs dat zijn zwembroek van zijn kontje afglijd! Het broekje wordt wel 1,5 kilo zwaar! Arm jochie! Maar het maakt hem niets uit, zolang hij maar kan spartelen in het water.
Het is een echte waaghals hoor!
Vanmorgen duwde hij mij in het water, ik was amper boven water en zag tot mijn grote schrik dat Juan er ook ingesprongen was! Hij was helemaal met zijn koppie onder. Ik hem boven water halen en meneer zat alleen maar te lachen! Moeder schrok meer dan hij zelf zullen we maar zeggen! 1 ding staat vast, hij gaat z.s.m. op zwemles zodra hij daar oud genoeg voor is, haha!
"s Middags hebben we helemaal niets meer gedaan. Juan heeft geslapen, ik heb nog wat liggen zonnen bij het zwembad en Bert lag ook even op bed.
Magnolia belde vanmiddag op om over de tickets te praten, maar zou ons vanavond terugbellen. het is nu 22.00 uur en ze heeft nog altijd niet gebeld, gebeurd ook niet meer. We denken dat ze niet naar Bogota gaat, want ze had aangegeven zich ook niet zo lekker te voelen.
Wel of niet naar Bogota, ze zal ons in iedergeval moeten informeren over de stand van zaken m.b.t. die tickets! We nemen aan dat ze morgen wel even belt.
Vanavond nog even gedonderjaagd met Juan en lag hij om 21.00 uur in zijn bedje, maar maakt alweer grappen. Hij staat nu in zijn ledikantje en beweegt van links naar rechts met een big smile! Zo grappig!
Ach ja, zo houdt hij ons lekker bezig!

Ik stop ermee.
Hopelijk hebben we jullie morgen wat positief nieuws te melden.
Wel willen we jullie alvast bedanken voor alle steun die jullie ons geven hetzij via deze site, hyves en overige!
Dat houdt ons ook een beetje op de benen hier! Ook wij kijken elke keer uit naar jullie lieve berichtjes!

En Esther en Yvonne; het heeft geen zin om wat per post te versturen, want dat komt pas over 6 weken aan of zo! Dus ik hou het wel bij de Bouquet reeks! haha!

Veel liefs van ons!

• 25 September 2008 - 07:51

Jacco En Yvonne:

Leuke familie foto :-) Was het leuk in Yaku??... We hopen dat jullie morgen meer te horen krijgen. Wel heeeel erg vreemd met die tickets trouwens. Volgens mij hebben jullie veel te vriendelijke koppies!
    Ik kijk uit naar jullie volgende berichtje. Lfs,Yvonne

• 25 September 2008 - 08:26

Hilda:

Hoi, Hoi

Raar verhaal van dat reisbureau, laat maar wat meer je tanden zien, dat wil nog wel eens helpen, we zijn wel goed maar niet gek!!

Hier is het weer ook iets beter maar niet om te zonnen, bruiner dan nu zul je wel niet worden nicole!

groetjes en hou je taai, liefs Hilda.

• 25 September 2008 - 15:05

Joyce:

Wat een toestand zeg, nou kan me voorstellen dat jullie er soms doorheen zitten. Maar inderdaad als ik het gezichtje van Juan zie dan kan ik me voorstellen dat het lachen geblazen is. wat een heerlijk mannetje . En wat geweldig dat hij gek is op water. Dat wordt vast en zeker een snel ABC-zwemmertje.Lieve mensen ik hoop echt dat er morgen goed nieuws wordt gebracht. En tot die tijd maar proberen te genieten met jullie drietjes.
    groetjes joyce

• 25 September 2008 - 16:29

Jan W. En Trijnie.:

We zijn terug van vakantie,al weer bijna 2 weken.Onze vakantie was heerlijk relaxed.Dordonje,Camarquea.d. Middelandse Zee en terug via de Ardeche.We hebben het tijdens onze vakantie vaak over jullie gehad. Zouden ze al weg zijn,zullen ze Juan zijn verjaardag daar al kunnen vieren? Jullie bericht is dus wel over gekomen, maar J.W. had het alleen gelezen en mij alles verteld.Hij heeft me voor gedaan wat ik moest doen en dus eindelijk een reaktie.Ik heb niets met computers zodoende.We hopen, dat jullie snel de zaak op orde hebben daar in Colombia, zodat wij dat wonderschone jochie ook kunnen bewonderen.De foto's zijn geweldig en jullie zijn al een echt gezinnetje.

• 25 September 2008 - 16:49

J.W. En Trijnie:

P.S. We wensen jullie veel sterkte met het afwerken van de papierkraam.`groetjes en een dikke knuffel.

• 25 September 2008 - 16:56

Karin:

Hallo luitje,

Kan me voorstellen dat jullie behoorlijk balen van deze hele situatie, het zit jullie echt even niet mee zeg. Ik hoop echt dat er morgen meer bekend is wat de staking betreft en ook over jullie tickets.
    Ach weet je,het kan zo gek niet lopen maar na regen komt altijd weer zonneschijn!
    We zullen voor jullie duimen en hopen jullie snel weer op nederlandse bodem te spreken.

wij wachten al weer met smart op jullie volgende berichtje

Heel veel liefs,

Karin,Mark en Sita

• 25 September 2008 - 17:56

Esther:

Kan er nog meer mis gaan?! Tjonge jonge wat een zooitje is het daar. Nou, jullie melden je maar als het met de creditcard niet gaat, voor nood telebankieren we zo een en ander naar jullie rekening hoor!

Tip voor het zwemmen met juan, er zijn zwemluiers! DIe zwellen niet op. Gewone luiers doendit wel en dat kan het arme mannetje behoorlijk knel komen te zitten.
    Blijven volhouden hoor, ik reageer op elk berichtje. DIkke kus Esther

• 25 September 2008 - 18:53

Jo:

Hallo lieverds, wat een klotezooi zeg maar goed alles zal wel terrecht komen hoor!
    Wat die tickets betreft: waarschijnlijk hebben die duitsers een duurder ticket? Hoe meer je hebt betaald voor je ticket des te goedkoper is het om wijzigingen te maken.
    Als je wilt kan ik hier op mn werk voor jullie informeren. Moet je de ticketdetails maar even naar me mailen. (Maatschappij, vlucht- en ticketnummer)
    Houd de moed er in!

Kus, Jo

• 25 September 2008 - 20:11

Jolanda:

hoi lieve mensen
    wij hebben echt met jullie te doen het wordt nu toch echt tijd dat het een beetje opschiet met die papier rotzooi maar heerlijk dat jullie mannetje jullie telkens weer opvrolijkt sterke met alle tegenslagen en hopelijk morgen positieve berichten!
    groet mannes&jolanda en de jarige daphne (nog bedankt voor jullie felicitatie)

• 26 September 2008 - 08:55

Annet:

Heey lieve schatten,

Wat een toestanden allemaal zeg....Hoop dat jullie snel goed bericht krijgen en weten waar jullie aan toe zijn..
    Juan is echt een lieverd kan me voorstellen dat het erg gezellig en lachen is met hem, en hij hefet super lieve ouders dus dat zit helemaal goed.!!

Nou succes,

Veel liefs van Annet

• 26 September 2008 - 21:06

Gea:

Wat een pech zeg!!Zo wordt het uiteindelijk ook wel erg duur!En.....dan doet de çreditcard het ook nog niet!!!!!!!!!!!!
    Maar jullie hebben zo'n lieve ondeugd gekregen,dat maakt veel goed.
    We hopen maar dat het goed gaat met het omboeken.
    Probeer er nog het beste van te maken.

Veel liefs Arthur en Gea