Speciale editie... - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Speciale editie... - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Speciale editie...

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

09 Oktober 2008 | Colombia, Cali

Buenos noches,

Zo, vandaag hebben we ervoor gekozen even een extra berichtje op de site te plaatsen. Dit omdat er vele mensen angstvallig in Nederland zitten, te wachten op goed nieuws vanuit cali.
Ja, we hebben al vernomen dat sommige mensen maar moeilijk de slaap kunnen vatten en dat zij zelfs midden in de nacht achter de computer duiken om ons van wat moed te voorzien.
Wij kunnen dit erg waarderen, maar hopen dat jullie ,na dit gelezen te hebben, gewoon weer in bed blijven liggen en heerlijk wegdromen!!!

Vanmorgen hebben we er ondanks de bewolking voor gekozen om het zwembad op te zoeken. De meeste kinderen waren aanwezig en het was een gezellig samenzijn.
Met de Francaise hadden we afgesproken deze middag naar de dierentuin te gaan. Voor ons zou dit de tweede keer worden, maar dat was geen probleem want het is zeer de moeite waard en daarbij zou het heel leuk zijn voor Juan als hij werd vergezeld door een vriendinnetje.
We hebben even het weer afgewacht, maar zijn na de lunch met z'n allen toch maar de taxi ingestapt.
Net aangekomen in de dierentuin begon het heel hard te plensen en te onweren, waardoor we maar een lekkere kop koffie hebben genuittigd op het overdekte terras.
Het kwam met bakken uit de lucht en het ging flink tekeer, dit gedurende drie kwartier.
Daarna werd het droog en hebben we heerlijk genoten met z'n allen. Het was prachtig te zien hoe leuk Juan optrekt met het 6 jarig dochtertje van de Francaise. Elke keer liepen zij hand in hand en hadden de grootste lol. Wij hadden geen kind aan Juan en de buggy was ook totaal overbodig! Het weer klaarde helemaal op met een heerlijk zonnetje.
Na 2 uur te hebben rondgewandeld ,nog even een biertje gedronken , zijn we de taxi weer ingedoken. Het was een erg aardige man die van alles vertelde, waar wij geen snars van begrepen. We hadden wel opgemerkt dat hij totaal de verkeerde kant op ging. Gelukkig kan de Francaise goed Spaans en zij heeft ons weer richting de goede weg geholpen. Op straat waren ze ook erg behulpzaam, blijft erg leuk om te zien. Natuurlijk hadden Bert en ik hem ook wel de weg kunnen wijzen, want die kennen we na 7 weken wel op ons duimpje, maar de taal breekt ons nog parten, haha! We moeten helaas constateren dat we dat nog lang niet onder de knie hebben! haha!
Juan viel tijdens de rit in slaap evenals Vanessa.
Aangekomen in het hotel ging Bert wat te drinken halen en bij terugkomst had hij een papiertje in de hand. Hij vertelde helemaal blij dat we naar huis konden! Nou, hoezo? Ja Maria Lucia heeft gebeld! Ik gaf aan dat hij mij niet blij moest maken met een dode mus, want op het papiertje stond alleen maar dat we haar moesten terugbellen!
Dat hebben we dan ook maar direct gedaan.
Na 1 minuut kwam het verlossende antwoord!!! We kunnen naar huis op de 19 de oktober!!! Maar wel met een klein slagje om de arm uiteraard, want je weet inmiddels dat nooit iets zeker is in dit land! haha!

Dinsdag a.s. gaan we de sentencia ondertekenen in Palmira. Dit gaat onder begeleiding van Magnolia. Vervolgens moeten de stukken gefaxed worden naar Bogota en dat moet echt direct gebeuren, want anders komt het te laat aan in Bogota! Maar wij zorgen er persoonlijk voor dat we erbij zijn dat het op de fax gaat en dat we een ontvangstbevestiging in handen krijgen.
Dan vliegen wij dinsdagavond naar Bogota, zodat we nog 3 dagen de tijd hebben om de formaliteiten daar te regelen en Maria Lucia heeft aangegeven dat dat voldoende is, zodat we zondag 19 oktober via Madrid naar Nederland vliegen!
Magnolia zit nu nog in Bogota, maar komt een deze dagen terug en zij gaat de vlucht naar Bogota voor ons regelen voor a.s dinsdagavond.
Ook deelde Maria Lucia mede dat wij geen smeergeld hoeven te betalen, het is echt de goedheid van de rechters om ons uit deze misere te halen.
Eindelijk goed nieuws dus!
En om het helemaal compleet te maken werd er vanavond patat met kipnuggets geserveerd en gaan Bert en ik vanavond een klein feestje bouwen met een hoop Baccardi Anejo!

Hasta manana!

Lieve groetjes van ons!





  • 10 Oktober 2008 - 06:28

    Pa En Ma Van Gils:

    Goedemorgen voor ons jullie slapen nog dat denk ik tenminste. Eindelijk een vrolijker bericht. We hopen dat het echt waar is. We zullen dan ook juigen als we horen dat jullie in het vliegtuig zitten.En dan maar hopen dat het in Bogota allemaal soepeltjes en op tijd verloopt. We duimen voor jullie. De foto's zijn vandaag ook weer mooi. Wat een leuk grietje ia dat meisje van de francaise. Dat zal voor Juan straks nog wel even wennen zijn zonder zijn vriendjes en vriendinnetjes. Ik ga nu zo stoppen in ieder geval bedankt voordat je ons weer op de hoogte hebt gebracht. We wensen jullie nog een paar gezellige dagen in Cali toe. Liefs pa en ma.

  • 10 Oktober 2008 - 08:17

    Anneke En Iwan:

    Wat een geweldig goed nieuws, ik krijg er kippen vel van, ik ben erg blij voor jullie,zal ook wel erg spannend zijn voor Juan voor het eerst in een vliegtuig,ik duim duim duim,en zeg tot volgende week ha ha. Nou ik blijf elke dag op jullie site kijken hoor, of er weer nieuws op staat, en de nieuwe foto`s niet te vergeten,en joepie er staan nieuwe video`s op Groetjes en tot snel;)

  • 10 Oktober 2008 - 08:32

    Edith:

    Hallo fam. in Cali,

    Eidelijks een goed bericht. We zijn erg blij voor jullie ook namens Jan en Truus. Ik hou ook voor hun alles van jullie bij en print het dan uit, maar ik hoor van mijn moeder dat ze jou moeder Nicole nog wel eens spreken. Ze blijven dan ook mooi op de hoogte. Succes.

    Edith ter Hofte.

  • 10 Oktober 2008 - 08:45

    Opa Elschot:

    Hallo Luitjes,
    Daar gloort licht aan de horizon.Prachtig!!! Wij gaan er van uit dat nu alles goed komt en dat wij jullie op 19 of 20 oktober in onze armen kunnen sluiten. Ook Milo zal dan overblij zijn want als wij de naam Nicole of Bert uitspreken dan spitst hij zijn oren en gaat de bank op om naar buiten te kijken.
    Leuk de foto's van Juan met zijn vriendinnetje en de prachtige dieren uit de dierentuin.
    Om 12.00 uur gaan wij naar Delden om de uitvaartviering van Maria Bakels bij te wonen. Afgelopen zondag is zij rustig ingeslapen.
    En gisteravond heb ik de eucharistie-viering in Borne meegemaakt van Ben Leis de broer van Wimpie.
    Ook hij is rustig ingeslapen.
    Ik stop er nu mee en wens jullie ondanks het lange verblijf in Colombia nog een paar mooie dagen.Het gaat
    jullie goed ,nog even vol houden!!!Groetjes van Ma en Pa en een knuffel van Milo.

  • 10 Oktober 2008 - 09:22

    Jacky En Kids:

    Helemaal super ik hoop en duim dat alles goed gaat
    ik ga het ma zo direct vertellen die zal ook blij voor jullie
    zijn
    groetjes en kusjes van hier

  • 10 Oktober 2008 - 09:46

    Sandra:

    Super!
    Eindelijk goed nieuws over het rechtsysteem!
    Hartelijke groeten van Karin en Sandra en de meiden.
    Fijn dat Juan het goed met 'oudere' meiden kan vinden!! de trampoline staat voor hem klaar.

  • 10 Oktober 2008 - 10:00

    Karin:

    Wat een superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr bericht.
    Eindelijk kom jullie thuis, het heeft nu ook lang genoeg geduurd!
    Ben echt blij te horen dat jullie weer komen.
    Sita is er ook helemaal klaar voor om Juan te ontmoeten, ze zit elke keer naar zijn foto's te kijken hahaha

    Liefs Karin, Mark & Sita

  • 10 Oktober 2008 - 10:14

    Simone:

    Heey Nicole, Bert en Juan!

    Wat een goed nieuws!Joepi!
    Ik hoop jullie over ruim een weekje terug te zien!
    En geniet nog van de laatste dagen dat jullie daar zijn!

    Lieve knuffels,
    Simoon

  • 10 Oktober 2008 - 11:11

    Jacco En Yvonne:

    Wow,geweldig nieuws!!! Ik hoop dat alles nu voorspoedig zal verlopen. Het heeft nu wel lang genoeg geduurt, of niet?! Geniet nog maar even van jullie laatste dagen in Cali... Recuerdos jaimy, Jacco en Yvonne

  • 10 Oktober 2008 - 11:56

    Monique:

    Geweldig geweldig. Zal mijn kaarsje dan toch geholpen hebben!! Maakt geen drol uit, het werd tijd, en ik brand er volgende week nog een paar zodat het in Bogata ook allemaal goed verloopt. Hoe is het trouwens vandaag met jullie, hoofdpijn van alle drank!!! Succes volgende week en een dikke kus van ons.

  • 10 Oktober 2008 - 14:59

    Jolanda:

    hehe eindelijk super voor jullie ik dacht die blijven daar.nou mag er ook niets meer tegen zitten jullie hebben nu al zoveel tegen slagen gehad nu is het genoeg ik kan jullie alleen nog niet spreken wij vliegen de 19 richting turkye maar ik zal daar jullie verslag wel lezen wij zijn erg blij met dit goede nieuws voor jullie.
    liefs, jolanda&mannes&daphne

  • 10 Oktober 2008 - 18:20

    Anita:

    nou eindelijk dan goed nieuws. Eindelijk weer naar Nederland. Geniet nog even en dan zie ik juliie weer in ons kikkerlandje

    dikke zoen

    Anita

  • 10 Oktober 2008 - 19:25

    Marco & Belinda:

    eindelijk goed nieuws ik zal voor jullie duimen dat het doorgaat op de 19e om het vliegtuig te halen naar nederland het heeft ook wel lang genoeg geduurd. ik zal zeggen nog een paar fijne dagen en doe het rustig aan

    gr marco & belinda

  • 10 Oktober 2008 - 20:30

    Teun En Dini:

    wat een mooi nieuws. hopenlijke gaat het door dat jullie de 19e in het vliegtuig zitten.
    wij wensen jullie nog veel succes de laatste week.
    de groetjes teun en dini

  • 10 Oktober 2008 - 22:02

    Barbara:

    Hallo daar in het verre
    Ook al heb ik zelf al een poosje niets geschreven hier,
    ik kijk zeker wel elke dag uit naar bericht van jullie.
    En net als iedereen komt er kippevel op bij het lezen van toch een ositief bericht.
    En kunnen jullie zeker ook op mijn duimen rekenen dat het nu hopelijk echt door
    gaat en jullie weer snel thuis zijn.
    Het wordt echt tijd dat Juan kennis gaat maken
    met alle meisjes hier van wie hij beslist
    de harten zal stelen. :-)

    Duim....duim...duim...dus
    Groetjes en veel liefs van Barbara

  • 11 Oktober 2008 - 12:59

    Hilda:

    Henny zei net: zie je wel het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht.

    We hadden het net over jullie en nu lees ik dit positieve bericht, eindelijk de koffers inpakken en naar huis!!!!!

    Liefs Henny, Hilda en Annemieke.

  • 12 Oktober 2008 - 09:06

    Esther, Hanneke &Daa:

    Hai Luitjes,

    Joepie die poepie!

    Ik hoop echt jullie de 19e te mogen verwelkomen

    Dikke kus en hopelijk tot heel vlug

  • 12 Oktober 2008 - 11:44

    A3:

    wat een geweldig bericht, eindelijk richting huis. Ik heb deze week nog een m oeder met 3 kinderen op de adastraat afgeleverd. Je moet van een ieder de groeten hebben. Nu maar veel geluk dat alles verder goed gaat, en een voorspoedege terug reis. groetjes a3

  • 12 Oktober 2008 - 12:14

    Gea:

    Hoi Nicole en Bert,

    Fijn zeg,dit laatste nieuws!!!!
    Ik gun jullie nu wel eens een beetje geluk wat het rechtssysteem betreft!!!!
    Het gaat eindelijk de goede kant op!
    Nog een paar gezellige dagen toegewenst en veel liefs van Gea

  • 12 Oktober 2008 - 12:42

    Frans En Marian:

    Hallo bezig baasje Juan en lieve Nicole en Bert,

    Hoeveel stress kan een mens verstouwen? Tuut tuut tuut, maar Dinsdag (als alles goed gaat) is dan eindelijk D-day!!! We leven heftig met jullie mee en hopen toch zo dat 19 oktober jullie “Bevrijdingsdag” wordt. Eindelijk weer bij je eigen volk, ouders, schoonouders en niet te vergeten ’t Beestenspul thuis. Ik denk dat jullie 20 en 21 oktober permanent slapen van alle doorstane emoties (en dan nog wel zonder Baco’s). Maar wat hebben jullie veel beleefd. Lieve, gastvrije en behulpzame mensen ontmoet, leren pingelen om de prijzen te drukken en Juan alle dieren uit de dierentuin laten bekijken en leren kennen. En steeds opnieuw dikke pret in het zwembad en bij het naar bed gaan. Wij hebben meegenoten en zien met spanning de kennismaking tegemoet met Juan. En ik beloof jullie gelovig of niet ik brand voor jullie kaarsjes voor een behouden thuiskomst. Enorm veel dank voor jullie opgewekte E-post en “See you in the good old Hengel” Dikke kus,

    Frans en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cali

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2008

Weer thuis!

18 Oktober 2008

Bericht voor Erick en Monique

18 Oktober 2008

De laatste volle dag in Bogota en Colombia

17 Oktober 2008

Nederlands paspoort voor Juan

16 Oktober 2008

De eerste dagen in Bogota.
Bert & Nicole

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 85853

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 20 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: