Een beetje cultuur opsnuiven.... - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Een beetje cultuur opsnuiven.... - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Een beetje cultuur opsnuiven....

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

20 September 2008 | Colombia, Cali

Dag allemaal,

Hoe is het met iedereen daar in dat koude kikkerlandje? We hebben vernomen dat het in Holland 's nachts nog maar 2 graden is?! Dan mogen wij toch niet klagen met de 30, maar een beetje meer zon zou wel fijn zijn. Ook regent het af en toe.
Maar dat heeft ons er niet van weerhouden om wat te ondernemen. We hebben daarom wat cultuur opgesnoven en zijn een beetje actief geweest in de zwemkunst.

Stand van zaken met m.b.t. de procedure:

Daarin kunnen we heel kort zijn.
Er is gepraat op hoger niveau , zowel afgelopen donderdag als vrijdag. Helaas is daar niets uit voortgekomen.
Gisteren hoorden we dat de regering a.s. donderdag pas weer om tafel gaat zitten. Dat betekent dat tot die tijd alle rechtbanken gesloten zijn!
Echter vanmorgen hoorden we dat zij misschien toch a.s. maandag hun werk weer gaan hervatten; wat moet je er dan nu nog van geloven?
Voor ons blijft het enorm balen. We hebben al contact opgenomen met Wereld Kinderen en met de reisverzekering. Probleem is dat we met onze datum van de terugvlucht zitten. ( 5-10 )Maria Lucia, zij is werkzaam voor Wereld Kinderen in Bogota, gaat het een en ander voor ons uitzoeken m.b.t. omboeken van de tickets. We horen z.s.m. meer.
Intussentijd kunnen wij alleen maar hopen dat het allemaal wel weer gaat lopen en hopen op een klein wondertje...
Tot zover deze berichtgeving m.b.t. de procedure.

Gisteren na het ontbijt zijn we samen met het Duitse gezin en hun 2 kinderen, naar het Aquapark in deze stad geweest. Dat hadden we nog niet bezocht. Het weer was niet super denderend, maar toch, even wat vertier!
Het was een prachtig park, enorm groot en met vele zwembaden voor groot en klein. Tevens lag er een complete kermis achter op het terein.
Juan, onze kleine waterrat, stond te popelen van ongeduld.
We gingen met z'n allen het grote bad in en wat bleek? het was een golfslagbad! Met een toeter werden de golven aangekondigd. Prachtig, wat een hoge golven! Maar dat vond Juan maar helemaal niets, hij gilde het uit!
Dan maar even wat eten dacht hij.
En pa en ma maar aan de koffie.
Maar dat was moeilijk te krijgen! Gelukkig zijn de Colombianen erg vriendelijk en schieten direct te hulp en lopen het hele terein met je over om samen koffie te halen.
Dinga liep met mij mee en zij wilde ook wel met me mee naar Holland! maar ja, die was toch echt wel te oud om erbij te adopteren, haha!
Een fooitje wilde ze helemaal niet hebben, maar op aandringen van mij nam ze het toch aan. Ze was helemaal gelukkig!
Na ons zwempartijtje nog even gedold in het speelpaleis en vervolgens stond Larry, onze vaste chauffeur vanuit het hotel, alweer klaar voor ons.
's Middags hebben we helemaal niets gedaan. Juan hebben we in zijn bedje gelegd en sliep pas om half 3.
Wij zijn ook op bed gaan liggen. Bert voelt zich al een paar dagen niet zo lekker. Heeft enorme zere keel en hoest veel.Goed pappen en nathouden dan maar en even pitten dacht hij!
Nou, dat hebben we geweten; we werden pas om half 6 wakker! Vergeten de wekker te zetten!
Juan lag ook nog te slapen en werd flink chagrijnig toen we hem wakker maakte.
's Avonds heerlijke pizza gegeten en de rest van de avond rustig aan gedaan. Althans, dat was de planning, maar Juan wilde natuurlijk totaal niet de slaap vatten en was alleen maar aan het dollen.
Hij had 's middags gewoon teveel geslapen.
Uiteindelijk viel hij pas om 00.30 uur in slaap!
Na de nodige borrels zijn wij er ook maar ingekropen, om zodoende toch nog even een aantal uren te slapen.
dat viel ook niet mee, want het was heel onrustig op straat. veel dronkenlui en veel auto lawaai.

Vanmorgen was Juan toch heel erg vrolijk en dat na zo weinig nachtrust!
Om half 11 kwam Magnolia ons ophalen.
We gingen lopen naar de wijk; " St. Antonio" Hier was een festival gaande: " Calle del arts" Ook is het vandaag Valentijnsdag voor de Colombianen!
Het was een soort braderie met vele marktjes en artiesten die hun kunsten vertoonden.
Uiteraard hebben we hier de nodige souvenirs gekocht en voor Juan een stokpaardje.
Tevens heeft Bert zich een paar honingsnoepjes gekocht, want hij kampt nog steeds met een zere keel en hij hoest en niest veel.
Het was nog niet zo heel erg druk, maar Magnoilia vertelde dat er vanmiddag over de koppen gelopen konden worden en dat iedereen dan aan het dansen was. Ook leuk om mee te maken, maar wij hadden voor vanmiddag al wat anders op het programma staan. Daarbij was het nu al erg heet, dus dat beloofd wat voor vanmiddag.
Voor de afkoeling even een plaatselijke kroeg ingedoken waar Bert zich een biertje heeft gekocht , onder het mom van, : "dat koelt mijn zere keel goed! "
Ja ja, hij doet er alles aan om zijn klachten te onderdrukken. Slikt zich wezenloos in de pillen en de drank! haha!
Magnolia en ik kozen voor een lokaal vruchtensapje. Ik heb hier nog nooit zoveel verschillende sapjes gedronken! Heerlijk gezond!!!

Tegen lunchtijd waren we terug.
We zagen dat er weer een nieuw adoptiegezin aankwam in het hotel, vermoedelijk uit Scandinavie. Momenteel is het erg druk in het hotel en verblijven er 4 gezinnen, met totaal 7 kinderen.
De lunch was heerlijk en Juan at zijn buikje ook goed rond.
Om half 3 gingen we , wederom met het Duitse gezin, op pad. Dit keer werd er een bezoekje gebracht aan een suikermuseum, op 1 uur rijden van Cali.
Zoals Bert al eerder had beschreven zijn we normaliter niet zo voor de musea, maar ja, we moeten toch een beetje de tijd doden nu.
We hebben er geen spijt van gehad, want het museum bevond zich in een prachtige omgeving met veel vegetatie. Het leek wel een botanische tuin!
We werden rondgeleid door een Colombiaan die alleen maar Spaans sprak, dus daar hadden we helaas niets aan. Maar vonden dat persoonlijk niet zo erg want onze voorkeur ging toch uit naar alle bloemen en planten.
Juan vermaakte zich prima in zijn buggy en schreeuwde luidkeels om de haveklap: AQUA, AQUA!!!" Hij is echt idolaat van water! Vooral bij de watermolen was hij niet weg te slaan!
Maar meneer is toch ook geinterresseert in de biologie; hij zit rupsjes en andere insecten waar onze ogen niet op vallen, maar trots moet hij het vervolgens aan ons laten zien! Ook grote bladeren van de bananenboom vindt hij geweldig, hij ontleed ze en plakt gedeelten ervan op zijn gezicht! Gek kind, toch! haha!
Nadat we hier 1,5 uur hebben rond gelopen heeft Larry ons weer netjes afgezet bij het hotel.
We konden direct aanschuiven bij het diner. Dit keer de keuze tussen gamba's en vlees. Aangezien de vorige keer de vis niet goed bevallen was gekozen voor een heerlijke kipfilet. Juan at ook alles op, maar begon daarna erg vervelend te doen en de clown uit te hangen. Dan maar geen toetje dachten wij! Meneer gaat in bad en naar bed! Wij waren al opgestaan om weg te lopen, maar Lupi kwam er al aan met 3 toetjes in de hand. Ja, dan kun je niet weigeren he! Juan ook weer helemaal blij en gedroeg zich natuurlijk weer voorbeeldig! ( zo sneaky!)
Dit keer weer een overheerlijke cake met de nodige calorietjes.
Maar ach, het mag vanavond, want we zijn toch wel erg actief geweest vandaag met al dat gewandel! haha!
Na het bad nog even gedold met Juan. Zoals gewoonlijk weer een hevig protest bij het naar bed brengen, maar zijn oogjes vielen toch al na 10 minuten dicht en hij slaapt nu als een roos! ( of was het toch die banaan???)

Wij nemen maar weer even een borrel. Bert heeft van ellende voor mij 3 Bouquett reekjes weten te scoren uit de boekenkast van het hotel, dus daar ga ik maar aan beginnen. De tv hebben we zo langzamerhand ook wel gezien. We hebben alle films al gezien die hier voorbij komen op de kanalen en dat zijn er heel erg veel, haha!
Bert zit aan de sudocu, zijn hersens op peil te houden.
Zou ik eigenlijk ook moeten doen! haha! Maar hou het dan toch maar bij een flutromannetje!

Hasta luego!

Veel liefs van ons!

• 21 September 2008 - 07:20

Familie Bouw:

Hoi alledrie,

Allereerst gefeliciteerd met jullie fantastische mannetje! Wat balen, dat het zo tegen zit met de procedure: eerst de bomaanslag, nu weer een staking... Hopelijk komt er nu eindelijk gauw schot in de zaak!

Wat de tickets betreft: wij waren door omstandigheden vorig jaar ook langer in Colombia. Wij hebben de tickets om laten zetten in open tickets, waarna we ze op elke willekeurige dag konden gebruiken. Het kost je eenmalig een toeslag per ticket (ik weet het bedrag niet echt meer, € 60?), maar je hoeft dan geen nieuwe tickets aan te schaffen.

Sterkte nog en geniet van elkaar en het mooie Colombia!

Groetjes,
    Alex, Ulrike en Juan (Colombia lijst)

• 21 September 2008 - 11:23

Hilda:

Hoi luitjes.

Moet je zien wat je uit verveling gaat doen....cultuur opsnuiven in een museum.

Elke dag hoop ik dat het een beetje opschiet, misschien morgen dan maar?

Nieuwe week, nieuwe kansen!!!

Liefs: Henny, Hilda en Annemieke.

• 21 September 2008 - 12:43

Jo:

Hallo lieverds,
    Jullie maken in ieder geval van "nood/deugd"...
    Maar ook ik hoop dat er nu eindelijk een beetje schot in de zaak komt, want Nicky, onze eerste gezamenlijke borrel zal me er één worden hoor!
    Wens jullie alvast een fijne week en denk eraan: HET IS NOOIT ZO DONKER WANT HET WORDT WEER LICHT!
    Dikke kus, Jo

• 22 September 2008 - 18:11

Esther:

Hi luitjes

Jullie zijn wel een stelletje bleekpiepers hoor, bij dat lekkere ventje vergeleken. Sorry Nicole, zelfs met een zonnebankje ga je het niet meer redden. Ontzettend balen dat het allemaal zo lang duurt. Zal ik ff wat tijdschriften of boeken naar jullie toesturen,os doet de post daar te lang over?

Dikke kus Esther

• 22 September 2008 - 18:45

Jolanda:

hoi
    wat duurd wachten dan lang he nou voor ons in elk geval wel wij willlen jullie nou toch echt wel gauw in nederland zien !
    maar jullie kunnen nu wel in alle rust van jullie mannetje genieten.
    nou bert wij hebben hier ook allemaal last van de griep is het vast jullie kant op komen waaien haha.
    probeer nog maar even de tijd door te komen.
    groeten jolanda&mannes&daphne

• 22 September 2008 - 18:48

Ria:

Toch maar blijven hopen dat het op tijd geregeld kan worden met die procedure. Wat een geklooi ook. Maar wel blijven genieten ook al baal je soms misschien als een stekker.Kortom ik hoop dat jullie gauw deze kant op komen met dat lekkere kereltje van jullie. Liefs, Ria.