Twee heerlijke ploeterdagen! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Twee heerlijke ploeterdagen! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Twee heerlijke ploeterdagen!

Door: nicole

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

07 September 2008 | Colombia, Cali

Dag allemaal,

ja, jullie zullen wel gedacht hebben;
"wat een groot verslag!" haha!
Nou, we hadden er zo de balen van, de hele avond lag internet er telkens uit. Vandaar dat we niets op de site kregen.
We zullen het goed maken door vandaag een uitgebereid verslag te doen van de afgelopen 2 dagen.

Eigenlijk hebben we niet zoveel gedaan.
Het weer is de afgelopen dagen erg goed te noemen, veel zon en 31 graden.
Dit heeft ertoe geleid dat we heel wat afgeploeterd hebben in het water.
Gisteren heeft Magnolia , onze contactpersoon, ons om 10.00 uur opgehaald. samen met haar dochter en dienst zoontje zijn we naar de andere kant van de stad gereden om aldaar een recreatieplaats op te zoeken, waar wij heerlijk konden vertoeven aan de waterkant.
Er waren vele eetstalletjes en drinkgelegenheden aanwezig. Het lag aan een grote rivier waar je in kon zwemmen.
De kleintjes stonden te popelen het water in te gaan, maar de oudjes twijfelden toch wel een beetje, aangezien het water ijskoud was! brrr!!!
we waren overgeleverd aan de peuters en moesten er dus maar aan geloven.
Juan trok ons al snel midden de rivier op. Hij had makkelijk praten met zijn waterschoenen aan, wij waren drukker in de weer met onze voeten. Het lag er namelijk vol keien, dus geen succes met blote voeten!
Dus bij de tweede keer te water toch maar onze slippers aangehouden.
Juan kreeg er maar geen genoeg van!
Magnolia trakteerde ons op fruit en wij verzorgden de cappucino en de muffins.
Tegen 14.00 uur vertrokken we weer. Onderweg maakten we een stop bij een stalletje dat voetbaltenues verkocht. Er werden voor Juan 2 tenues gekocht. 1 van het nationale elftal van Colombia, deze op de groei en 1 van de plaatselijke club uit Cali in zijn huidige maat.
Uiteraard moest papa Bert ook een shirt van Colombia, zodat hij straks samen met zijn zoontje trots kan poseren in de kleuren van Colombia!
Dit alles voor de prijs van ongeveer 24,-! ( wat overigens erg duur is voor hier) Magnolia heeft denk ik niet genoeg gepingeld, maar ach , geld moet ook immers rollen niet?
Aangekomen in ons hotel hadden we behoorlijke trek gekregen ( lees lekkere trek)
We besloten Juan in de buggy te doen en dan op zoek te gaan naar een plaatselijke supermarkt in de buurt.
Volgens Magnolia zou er een moeten zitten, dus wij actief aan de wandel.
Nou, dat viel niet mee! Ik in mijn beste spaans de weg vragen, maar ik denk dat ze er geen snars van begrepen hebben. We dwaalden steeds verder af.
Opeens aan de overkant was een Subway.Een hamburger tent( voor diegenen die dat niet weten )
Onze buikjes verlangden hier wel naar. Bert overigens een beetje huiverig voor die lekkere burgers, is beetje bang voor sputterpoepjes, stemde toch in.
Nou, dan nu de weg oversteken dachten wij.
Vergeet dat maar! na 10 minuten stonden we nog aan dezelfde kant, respect voor overstekende voetgangers, is er helaas niet bij in dit land!
Een beetje sipjes besloten we dan toch maar weer terug te gaan naar ons hotel.
En wat bleek?
100 meter van ons hotel is een supermarkt!
Gelukkig deze keer ging het oversteken beter, daar er verkeerslichten stonden. Ook dat zegt niet altijd alles, want de gemiddelde Colombiaan ziet een rood verkeerslicht aan voor een donkergroen licht! haha! Dus altijd oppassen hier!
Nadat we ons winkelmandje rijkelijk gevuld hadden met allelei lekkere dingen liepen we terug naar het hotel.
Onderweg werden we aangesproken door een man die ons excursies wilden aansmeren. Tevens was hij erg geintersseerd in de adoptie van Juan. Hij gaf aan dat het er waarschijnlijk problematisch voor ons gaat uitzien, inzake de procedure. Hij was zelf advocaat en volgens hem zitten de rechtbanken nog wel 8 weken dicht! je zou denken dat hij er verstand van moet hebben. Wij blijven hopen dat het voor ons toch iets gunstiger gaat uitpakken, we hopen z.s.m. Juan aan jullie te kunnen laten zien.
Maar goed, mocht het zo zijn dat we hier nog wel even vastzitten, dan kunnen we in ieder geval genoeg excursies met die man gaan maken, haha! Alles moet je ook weer positief inzien he!
's Avonds was Juan helemaal gelukkig en nadat hij in zijn badje was geweest, viel hij als een blok in slaap.
Bert heeft de tijd doorgebracht met lezen en ik heb weer een leuke film gekeken. ( "Meet the parents")
We hebben hier Canal + dus elke dag zijn er wel mooie films op.

Vandaag, zondag, had de eigenaar van het hotel weer wat leuks in petto voor ons.
Om half 11 vertrokken we. Het duitse gezin en hun kinderen, het zoontje van Henriquez en een vriendje vergezelden ons. met z'n allen in zijn grote bak.
Autostoeltjesz kennen ze amper hier, dus de kids allemaal op schoot en de twee oudsten achter in de laadbak.
Henriquez houdt ervan erg hard te rijden. Ik vraag mij af of hij beseft dat hij kleintjes vervoert, de politie neemt het hier niet zo nauw met de verkeersregels. Valt me wel op dat er gordels gedragen worden en bestuurders zijn er alert op dat kinderen onder de 10 niet voorin zitten buiten de bebouwde kom.
Dat valt weer mee dan!
Onderweg stopte Henriquez regelmatig langs de kant van de weg en liet zich op zijn wenken bedienen door de mensen op straat! Hij is een luie donder, bestelt gewoon vanuit de auto een telefoonkaart en kranten, haha! Naar mijn mening is hij een graag geziene gast in de omgeving en een echte rokkenjager! Hij vertelde enthousiast over zijn avontuur in de discotheek afgelopen nacht waar hij werd vergezeld door een vrouw van 28 jaar jonger. De hele avond heeft hij geswingd!
Ondertussen waren we heelhuids aangekomen in het plaatsje Yumbo. Hier hebben we een Aquapark bezocht, waar Nederland nog een poepie aan kan ruiken. Prachtig park met allerlei zwembaden, glijbanen en restaurants en natuurlijk ontbrak de luide salsamuziek niet.
Ook de pasteitjes en de gefrituurde bananen ontbraken niet op de tafel.
Juan, eerst een beetje bang voor al dat vele water, had al snel de smaak te pakken en wilde daarna het water niet meer uit! Hij vergt zoveel energie dat mijn arme rug het niet meer trok... Papa moest het maar overnemen en Juan had de grootste lol.
Tussen de middag had Henriquez een heerlijke Colombiaanse lunch besteld met veel vlees.
Wij hadden erg veel bekijks met Juan in ons midden, denk dat de Colombianen het wel een leuke duopunottie vonden.
Mooi is ook dat deze mensen zo swingerig zijn. Nadat zij zich rijkelijk hadden voorzien van voedsel en drankjes gingen zij allen met de beentjes van de vloer!
Nadat ik nog even met Juan het grote bad had geinspecteerd en Bert met hem nog een potje heeft gestoeid in het kleine bad, verlieten we om 16.00 uur het park.
Juan was zo moe dat hij op schoot in slaap viel en heeft doorgeslapen tot 18.15.
Om 19.00 uur eten, ook dat is telkens een feestje, met name voor het personeel. Juan is erg ondeugend en houdt de mensen wel bezig. Hij gooit nog wel eens wat om op tafel en lacht er dan heel hard bij en steekt het personeel de gek aan!
Na het eten nog even gespeeld met hem en om 20.45 uur lag meneer in bed. ( het is nu 22.15 uur en meneer slaapt nog steeds niet he! )
Hij zit nu in een fase dat hij ons erg nadoet, erg lachwekkend allemaal.Ook is hij er nu op uit om ons het leven een beetje zuur te maken, haha! Hij daagt ons uit, wil zich niet laten aankleden en wil ook niet slapen als hij moet slapen! Hij speelt tekens verstoppertje in bed, prachtig om te zien. Hij lacht er dan zo ondeugend bij! Gaat zitten in bed, als wij kijken duikt hij naar beneden en doet ie net of hij slaapt... doodmoe word je ervan, haha! Maar goed, ik kan mijzelf hierin erg goed herkennen, volgens mij werden mijn ouders ook af en toe stapeldol van mij. Weet nu wat zij bedoelen! haha!
Elke dag is weer genieten met zo'n dreumes en het staat vol verassingen!

Nou, hopelijk zijn jullie tevreden met dit verslag, ik neem een drankje en een dyclofinacje( voor de rugklachten...)
Bert is druk in de weer met zijn dikke pil en ik zal maar weer eens zappen op tv. Normaliter is Bert degene die zapt, maar hij is te druk met zijn pil!

Groetjes!

Bezzo de Juan, Bert & Nicole.

• 07 September 2008 - 08:45

Judith Spaltman:

Hoi Nicole, Bert & Juan.
    Hier een klein berichtje van Judith (Nicole, je weet wel, van tafeltennis). Ik wil jullie van harte feliciteren met de geboorte van jullie gezin! Wat geweldig! En wat een mooi, lief mannetje! Ik hoorde het van Nina en kreeg de website van Adri. Erg leuk om een beetje te volgen. Heel veel succes daar, en tot gauw terug in NL, maar dat zal nog wel even duren he? Liefs, Judith (en Robert en Brent)

• 07 September 2008 - 13:06

Paula:

wat een kort berichtje. ging er net helemaal voor zitten . hahaha
    succes daar liefs mij

• 07 September 2008 - 13:42

Pa En Ma Van Gils:

Een heerlijk ploeterdagje heet jullie laatste mail, maar helaas staan er alleen maar vijf e,s (eeeee) op.
    We vermoeden dat er iets niet goed is gegaan. Bij Bea en Roy idem dito.
    We sturen jullie dit berichtje dan ook maar want misschien hebben jullie er niets van gemerkt. De familiedag gisteren was wel gezellig alleen zijn Bea Roy en Ilse er maar heel even geweest omdat Ilse
    behoorlijk grieperig was, dit was wel jammer.
    Vanmorgen zijn we even bij hun wezen kijken, maar nu is het al weer een stuk beter. Zo gaat dat bij kinderen het ene moment erg ziek en een dag later alweer een stuk opgeknapt.
    We horen van jullie nog wel hoe het zit met het ploeterdagje.
    Groetjes en veel liefs uit een regenachtig Hengelo Pa en Ma.

• 07 September 2008 - 15:31

Frans En Marijke:

Hallo Bert,Nicole en Juan ,Sorry,dat wij nu pas reageren.Door omstandigheden komen wij er nu pas aan toe.Allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie lieve zoon. Beter laat dan nooit! Wat die ploeterdag betreft is het waarschijnlijk een echte ploeterdag, want het scherm bleef wit. Wij hopen dat het de volgende keer beter gaat!

De hartelijke groete van ons en een dikke knuffel voor Juan.

• 07 September 2008 - 18:40

Familie Ben Tijhuis:

Hallo Bert, Nicole en Juan

Gefeliciteerd met jullie zoon en tevens met zijn verjaardag. Geweldig om te zien hoe jullie genieten met zijn drieen! Blijf dit lekker doen.

Groetjes Ben, Els, Boyd en Robin

• 07 September 2008 - 20:37

Gea:

Geen bericht dus.........over jullie ploeterdagje!!!Welke maat draagt Juan nu???
    Het ziet er allemaal erg gezellig uit.Wat een blij kindje!!!

Liefs van gea

• 08 September 2008 - 07:44

Karin:

Hi Nicole, Bert & Juan,

Zo daar ben ik dan weer, ik kan jullie helaas niet meer dagelijks volgen aangezien onze laptop het heeft begeven.
    Dat dat nu net nu moet gebeuren is toch niet te geloven!!!!!!!!!
    Het is nu maandagmorgen, dus ik zit nu op mijn werk de laatste berichtjes van jullie te lezen.
    Zo kan ik gelukkig toch nog wel op de hoogte blijven van jullie.

Wat een gedoe zeg allemaal daar met die aanslagen, hoop niet dat de procedure voor jullie nu door dit allemaal vertraagd gaat lopen.

Wat leuk om al die foto's te zien jullie samen, Juan zit er erg happy uit, net als jullie.
    Tis echt een super leuk ventje om te zien, hij heeft een ontzettend ondeugend lachje.

Ik zie jullie volgende berichtje al graag weer tegemoet.

Groetjes Karin, Mark en Sita.

• 08 September 2008 - 09:41

ANNEKE:

Hallo alle 3,

Hier even een berichtje van mij, (als bezorgde zus/tante) ik las net het bericht van jullie, weer een indruk wekkend verhaal.

Maar dat verhaal dat jullie werden aangesproken door een man die advocaat is, en jullie met excursies mee wil nemen dat zit mij helemaal niet lekker (misschien denk je nou wat zeur jij weer, of stel je niet aan), maar vergeet niet dat Columbia erg corrupt is, en dat de farc op deze manier buitenlanders ontvoerd.

Klinkt misschien stom in jullie oren, maar als de farc buitenlanders wil ontvoeren, dan trap je daar met beide benen in, natuurlijk moeten jullie alles zelf weten, maar ik zou mij niet met deze man mee laten nemen, je kunt het beter aan Magnolia en de mensen om jullie heen over laten.

Wij wachten liever een paar weken langer om jullie te zien, dan dat wij straks slecht nieuws krijgen.

Overdreven he?

Maar ik vindt het echt eng om met een vreemde mee te gaan die jullie op straat aansprak (ik heb daar gewoon een naar gevoel over), en ik vond dat ik jullie dat moest laten weten.

Ik zal deze week wel extra hard duimen voor jullie dat je niet meer zo lang hoeft te wachten.

Het is hier guur en koud, de herfst treed al in.

Groetjes van mij (anneke) en ik hoop dat je mijn bericht begrijpt, het is niet bemoeizuchtig bedoelt, maar ik verheug mij op jullie weer zien.

XXX

• 08 September 2008 - 09:52

Pa En Ma Van Gils:

Het was weer een heel verhaal wat jullie ons konden vertellen.
    Maar kinderen wees voorzichtig met het geloven van vreemde mensen met hun mooie verhalen. Voor je het weet word je erin geluist.
    Kappen met die handel lijkt ons de beste manier van doen.
    Houdt Juan maar goed in de gaten en denk goed na voor je een besluit in iets neemt.
    Groetjes en veel
    liefs.

• 08 September 2008 - 11:33

Wim Ine En Janejira:

Hallo Nicole en Bert, Hartelijk gefeliciteerd met jullie Zoon.Wat een leuk ventje. Leuk om jullie verslagen te lezen en ook zo herkenbaar voor ons, vooral het niet willen slapen.Veel plezier daar samen.We blijven op de hoogte. hartelijke groeten Wim Ine en Janejira van Brakel

• 08 September 2008 - 11:40

Oom Frans En Tanta M:

Buenas dias mi familia,

Mooie verhalen van een leuk kind. Wij vragen ons nu al af wat we straks moeten wanneer jullie in Holland zijn. We zullen de mooie verhalen en fotos nog gaan missen. Gelukkig wonen op een steenworp van elkaar en dus zullen we elkaar wel vaker zien, zeker als Juan de hond mee gaat uitlaten. Mooie foto's.
    De geschreven teksten heb ik afgedrukt en aan Oma van Gils gegeven. Heeft ze alvast een idee wat voor een koffieboontje onze van Gils gelederen gaat versterken.
    Groetjes en een dikke zoen voor het grote geluk.

• 08 September 2008 - 13:00

Esther:

Plop!

Ben maar matig tevreden met jullie verslag, ga nu helemaal uit van boekverslagen, dus blijf oefenen!
    Zonder gekheid, het is waanzinnig om allemaal te lezen wat jullie meemaken. Net of we er een beetje bij zijn, wat het liefste ook willen. Hanneke kan al prima Juan schrijven en Daniëlle wil steeds naar jullie toe. Leg dan maar uit dat Columbia een heel eind rijden is, ha ha. Dikke kus van de SChikkies

• 08 September 2008 - 17:26

Joyce:

Het is helemaal geweldig om jullie verhalen te lezen. Bijzonder mooi beschrijven jullie alles.Het is net of we heel dichtbij jullie zijn.Zo voelt het tenminste. Onze familiedag was super gezelli. En ja Juan je opa en oma weten de weg al aardig in de Efteling. In de wildwaterbaan waren opa en oma allebei de pineut(lees zeiknat)nou kleine man wat zul jij een lol hebben als je hier een keer komt.Nou lieve mensen we kijken elke dag weer uit naar berichten vanuit de andere kant van de wereld.Liefs de lansinkjes

• 09 September 2008 - 11:24

Trudie :

Hi Nicole,Bert en Juán,
    Wat een belevenissen allemaal, en voel me geëerd om het mee te kunnen leven met jullie! Hopenlijk duurt het niet zo lang maar, dan mogen jullie met je trots en stoere zoon terug naar eigen huisje.
    Vandaag is het weer hier mooi maar morgen wordt al weer een stuk minder, dus geniet maar van jullie mooie temperaturen.
    Veel liefs en een dikke kus voor Juán.

• 09 September 2008 - 12:32

Yvonne En Jacco:

!Hola! Heel erg leuke foto's, echt ploeteren :-)
    Wel oppassen daar...Een advocaat die excursies verkoopt, dat klinkt niet echt logisch. Nicole,ik heb gisteren je moeder in de C1000 ontmoet. Ik hoorde Willem aan iemand vragen of ze al iets van Nicole had gehoord...Nou dat kon toch niet anders?? Ik ben maar op haar afgestapt...Vertel jij echt zoveel over mij???
    Vermaak jullie nog even daar. Lfs van ons 3-en, J,J en Y

• 09 September 2008 - 21:46

Heidy:

Gelukkig...ik heb ook weer even tijd gevond om alles bij te lezen. Tja, weer aan het werk he dus druk druk druk druk

Gelukkig is mijn rug weer bijna als nieuw. Kon tijdens ons verrassingsvergadering amper lopen....rechtop staan of uberhaupt bewegen maar dat hebben we weer achter de rug om het zo maar even te noemen. Hoop Nicole dat het met jouw rug ook snel beter zal gaan. Tja, moet je als ouwe ook maar niet zo gek doen he haha

nee hoor, ga lekker door met genieten.....

Nog geen nieuws dus verder over de procedure?

Juan houdt jullie lekker bezig dus de tijd vliegt denk ik.

groetsels