Titelloos - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu Titelloos - Reisverslag uit Cali, Colombia van Bert & Nicole Gils - WaarBenJij.nu

Titelloos

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert & Nicole

22 September 2008 | Colombia, Cali

Hallo thuisblijvers,

Hoe staat het leven? Met ons naar omstandigheden alles goed. Op het gebied van de staking valt er maar weinig meer te melden. Nog altijd geen verdere informatie gehad. Enige dat we dus weten is dat men waarschijnlijk a.s. donderdag verder praat.
Het verhaal dat men vandaag misschien wel weer aan het werk zou gaan is tot nog toe niets van gebleken. Onze contactpersoon en advocaat weet ons verder ook niets meer te melden. Wat dat betreft dus mooi balen.

Gisteren in overleg met de hoteleigenaar Henriquez alvast een voorschot voor ons verblijf betaald. Schijnt dat je niet al te hoge bedragen in 1x kunt verrichten, maximaal 3.000.000 peso's (is ca. EUR1007,--)per keer. Per dag zijn de kosten 233.000 peso's (ca. EUR74,--), dus dat valt op zich nog wel mee. Echter door het lange verblijf hier lopen de kosten mooi op.

Ondanks al het bovenstaande vermaken we ons hier opperbest. Gisteren wederom een bezoek gebracht aan de rivier. Het was dit keer iets mooier weer dan vorige week hoewel je dat niet zou zeggen aan de aantallen mensen die er waren. Het was veel minder druk dan vorige week. Dit mocht de pret echter niet drukken want we zijn dit keer met alle adoptiestellen en kinderen geweest (het duitse gezin met de twee geadopteerde zonen, het nederlandse gezin met de twee jongens en het meisje en een zweeds gezin met hun twee geadopteerde zonen die hier twee dagen geleden zijn aangekomen). Het aantal adoptiestellen in het hotel neemt zo langzamerhand toe doordat er geen enkel stel op dit moment dus het land meer uitkomt maar er elke keer wel nieuwe mensen bijkomen. Zal straks nog leuk worden als justitie weer open gaat. Hebben ze in 1x heel wat adoptiedossiers te verwerken. Gaan ze vast niet harder door werken zo denken wij en dat zal dus ook wel weer gepaard gaan met de nodige vertraging.

Even weer terug naar de rivier. We hebben ons gisteren lekker vermaakt aan de rivier en natuurlijk zo nu en dan van het zonnetje genoten. De lunch was weer uitermate goed. We blijven het echter steeds weer gek vinden dat in 1x het voorgerecht, het hoofdgerecht en het toetje worden geserveerd.
Ook nu weer hadden we een hoop bekijks met al die geadopteerde kinderen.
Aan het eind van de dag hebben we het diner in het hotel ons weer heerlijk laten smaken, want we kregen spaghetti met gehakt. Was heerlijk.

Gisteravond was het weer zo laat. Juan wou wederom eens een keer niet slapen en heeft het dit keer vol gehouden tot dat wij naar bed gingen (0:30 uur). Dit resulteerde er natuurlijk in dat hij vandaag geen zin had om op te staan en ook behoorlijk vervelend was vanmorgen. Dus na de lunch hebben we hem maar, natuurlijk onder hevig protest, op bed gelegd. Duurder echter niet lang of hij sliep. Nu hem maar niet al te lang laten slapen anders slaapt hij vanavond natuurlijk weer niet.
Toen hij door ons om ca 14:30 uur werd gewekt vond hij dit helemaal niet leuk. Hij schreeuwde het uit. Dit duurde echter niet lang of hij zat al weer boordevol grappen.

Om ca. 15:30 uur zijn we met z'n drietjes in een taxi gestapt richting chipi chape. Hier hebben we ons ca. 1,5 uur vermaakt (Het is een gigantisch shopping centre, waarbij er ook een hoop vermaak voor de kinderen is. Het is niet te vergelijken met winkelcentra of warenhuizen in Nederland).

Zometeen weer lekker dineren in het hotel. Morgen maar kijken of we weer iets actiefs kunnen gaan doen en, misschien of er nieuws is.
Hebben tot dusver nog niets van Ana Maria gehoord of we in Cali en omgeving verder nog iets zouden kunnen bezoeken. Gaan morgen maar eens kijken of we nog iets kunnen ondernemen. Zwemmen zal wel niets worden aangezien het vandaag alweer zwaar bewolkt is en de nodige regen valt.

Wel stop er maar weer mee. Tot de volgende keer!

• 23 September 2008 - 05:54

Jacco En Yvonne:

het blijft leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Soms niet veel tijd om tijdens werk de verhalen in 1x te lezen,daarom vandaag maar op tijd voordat we naar de GYM gaan. (Jaimy doet sinds kort peutergym, echt heel erg leuk :-)).We vinden het erg vervelend dat het allemmaal zo lang duurt terwijl er niets gebeurd, maar...probeer het positief te blijven zien: Jullie hebben nu wel veel tijd samen...Lekker genieten. Het zal wel anders worden als jullie weer terug zijn...Geniet dus maar en hou vol! Zeg maar als jullie wat nodig hebben. Echt doen he! Lfs, J,J en Y

• 23 September 2008 - 05:55

Brenda:

hallo,
    het is toch wat al die vertraging en alles wat niet meewerkt, maar ja dat is misschien wel normaal in zo een land.
    Echter de fotos en filmpjes zeker bij de rivier zijn schitterend en die pakken ze jullie natuurlijk niet meer af.
    Zo te horen is het een echte doerak, maar dat houd je natuurlijk wel lekker bezig. Ik hoop voor jullie dat alles deze week een beetje voorspoedig gaat lopen ik denk dat jullie ook wel weer een keer naar huis willen met de kleine.
    Maar goed jullie moeten je maar vermaken wat ook wel lukt denk, wij kijken weer uit naar de volgende verhalen fotos en filmpjes want hier bij opra begint de dag daarmee.
    groetjes brenda

• 23 September 2008 - 07:32

Heidy:

Hallo verweggipeepeltjes

wat een gedoe.....die vertraging. Hopelijk komt dat snel verandering in want vakantie is leuk...en zo te lezen vermaken jullie je nog prima maar een keer terug naar het normale leven is ook wel fijn denk ik...

Al zal jullie leven niet meer het zelfde zijn : )
    Die Juan beloofd nog veel in petto te hebben. Ben benieuwd naar de Nederlandse verhalen straks ; )

Hee geniet ze nog....en als het telang duurt.....moet je toch maar s achter die buitenlandse vodden aan zitten????? Of is t gewoon heinig an en rap een betje ..

groetsels vanuit een grijs markeloooooo

• 23 September 2008 - 07:53

Karin Van Gils:

Hoi,
    Zolang wachten en wachten en wachten. Echt niet leuk. Meer kun je ook niet doen dan genieten samen met jullie kleine kereltje. We hopen dat er snel meer duidelijkheid zal komen. In ieder geval leven we met jullie mee en volgen de verhalen. Succes! Gr. Niek, Karin en Britt

• 23 September 2008 - 08:03

Hilda:

Wat een lekker mannetje is het toch, hij geniet enorm dat zie je zo!!

We hebben hier de truien al weer aan, dus dat wordt nog een hele overgang straks voor jullie alle drie.

Bedankt voor jullie verhalen, zo blijven wij goed op de hoogte en hebben jullie een mooi dagboek voor later.

Liefs en sterkte,
    Henny, Hilda en Annemieke.

• 23 September 2008 - 15:01

Minsk@:

Manjanna manjanna... (kon de 'N' met golfje niet vinden)... Is vast het spaanse woord die jullie nu wel kennen. :)

Jullie verhalen, foto's en filpjes blijven geweldig om te lezen. Ben erg benieuwd wat jullie manjanna weer zullen schrijven...

Groeten,
    Mina

• 24 September 2008 - 16:29

Esther:

Hai luitjes,

Blijven volhouden! Kan me voorstellen dat je inmiddels goed de balen hebt. Ben wel blij met al jullie berichten en foto's van juan. Ik denk dat als jullie weer h=in Hengel zijn, dit niet meer zo is. Juist leuk om allemaal te lezen

Volhouden dus en maar weer een dikke kus!

• 24 September 2008 - 17:56

Edith:

Het is weer leuk om jullie verhalen te lezen. Nu maar hopen dat jullie nu donderdag meer zullen horen over de procedure. Hoe is het met Juan z`n nederlands? Zo te lezen vermaken jullie je wel. Nog een beetje aan het trainen.

Groeten Jan, Truus, Peter en Edith.